המותג הסיני החדש, קורוס, אינו מתכנן בינתיים לשווק את המכוניות החדשות שלו בארץ. כך עולה מדברים שאמר אתמול (יום ב') במפגש עם עיתונאים וולקר סטיינוואסר (Steinwascher), סגן יושב הראש של המיזם המשותף בין צ'רי הסינית לחי"ל הישראלית, אשר ביקר בארץ. כל זאת למרות שהמכונית הראשונה שלהם, קורוס GQ3, תפורה על פי המפרט הישראלי: משפחתית, תצורת סדאן ומנוע 1.6 ליטר (עם או בלי מגדש). "אין לנו תוכנית עבור השוק הישראלי כי כאן היבואניות מרוויחות אבל היצרניות לא. כיצרנית חדשה, אנחנו מחפשים רווחים, כך שמבחינתנו לא יהיה זה חכם להיכנס לשוק הישראלי שאינו רווחי."

האיש שעומד מאחורי העלאת המיזם המעניין לפסים מעשיים מספר שייצור המכונית החדשה של קורוס, ה-GQ3, שתיחשף בתערוכת הרכב בז'נבה יחל השנה, אך מכירתה הממשית בסין יחלו רק ב-2014. "לנו התצוגה בז'נבה מאוד חשובה כי הסינים מאמינים יותר לאירופאים מאשר לעצמם. ואם האירופאים יגידו שהמכונית הזו טובה אז גם הסינים יחשבו כך".
קורוס לא מתכוננת להגיע לישראל
צילום: מנהל

אבל למרות שהמכונית אמורה לעמוד בתקנות יורו 5 ולפי סטינוואסר תקבל חמישה כוכבים במבחן הבטיחות האירופאי ENCAP, הכניסה לאירופה לא תהיה מהירה. לפי סטיינוואסר, קורוס תיכנס באופן ממשי לאירופה רק ב-2015 וגם אז תעשה זאת באופן זהיר ומוגבל כאשר בדומה ליצרנים סינים אחרים היא תיכנס ראשית לשווקים כמו תורכיה ומזרח אירופה ורק אחרי כן תגיע למערב. "המטרה העיקרית שלנו היא סין. השוק הזה גדל ואנחנו צריכים בסיס עסקי גדול. השאיפה לעמוד בתקינת יורו 5 היא קודם על כדי לשכנע את הסינים שהם קונים משהו עם איכות אירופאית שמיוצר בסין".

סטיינוואסר וניר גלעד, מנכ"ל חי"ל, סיפרו על כוונה להגיע לשבעה דגמים שמבוססים על המכונית החדשה בהם גרסה קומפקטית, סטיישן, קרוסאובר ורכב פנאי קטן שיזכה בהמשך גם לגרסה היברידית.