נהירה של ישראלים ליריד המכירות של אלבר בחול המועד סוכות
גיל אגמון, מנכ"ל דלק מוטורס – יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו – צופה שבשנת 2013 תישמר אותה רמה של מכירת מכוניות חדשות בשוק הרכב המקומי, אך מאמין שהיא תהיה הרבה יותר יציבה ורגועה. כלומר, ללא אותה כמות מבצעים מטורפת ומכוניות עם "אפס קילומטרים" שנמכרו על ידי חברות הליסינג.

"בשנת 2009 נמכרו רק 170,000 מכוניות, אבל היא הייתה מהשנים הטובות בענף כי כולם חיכו למכוניות", אומר אגמון. "אם היינו מחברים את ציפיות היבואניות ב-2012 היינו מגיעים לשוק של 280,000 כלי רכב בשוק שרצה פחות או יותר כ-170,000 מכוניות. זה יצר עודפי היצע אדירים בשוק. היה עודף מטורף שחלקו נבע מהחלטות לא טובות של היבואניות וחלק מדחיפה של היצרניות, אבל זה יגמר. חלק מהשחקנים שנכוו יהיו יותר זהירים בייבוא".

אגמון מצביע על כך שהשינויים הגדולים שמתרחשים כיום בתעשיית הרכב האירופאית בשל המשבר יתרמו לייצוב שוק הרכב המקומי. לטענתו, מה שקורה כיום באירופה הוא שעמודי התווך של התעשייה מתחילים בחיתוך מהותי של כמויות הייצור והעלאת מחיר המכוניות. מהלך דומה לזה שנעשה באמריקה על ידי שלוש הגדולות בתקופת המשבר. ומסיבה זו היצרניות ידחפו לשוק הישראלי פחות מכוניות במחירים נמוכים יחסית.

כמו כן, אגמון מאמין שהדבר ישפיע גם על שוק היד השנייה. "משומשות היום לא נמכרות במחיר נורמלי בגלל עודף ההיצע, אבל כשהעודף ייגמר זה ייצב גם את מחירי היד השניה ב-2013. ולכן השנה תהיה רגועה יותר גם כאן". "אני חושב שהמכירות יהיו באותה כמות של השנה הנוכחית אבל עם יותר ביקוש מלמטה ופחות דחיפה של היבואניות", מסכם אגמון את ציפיותיו מ-2013.