טויוטה קורולהרן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מעריך שתהיה התעוררות במכירות בשוק הרכב הישראלי בחודשים נובמבר-דצמבר ולו רק בגלל שינויי המיסוי הצפויים בתחילת 2013 עם עדכון המיסוי הירוק. הקדמה לכך ניתן לראות כבר עם הקפיצה במכירות בחודש אוקטובר.
"אני רואה מה קרה בשוק ביולי-אוגוסט בגלל שינוי של אחוז אחד במע"מ ולכן אני מצפה להתעוררות לקראת סוף השנה. אני מעריך שמשוק עם ירידת מכירות של כ-10% נגיע למכירת 209,000 מכוניות עד סוף השנה, מה שאומר ירידה כוללת של 6% בלבד לעומת השנה שעברה".
דנאי מאמין שגם ברכישות של ציי הרכב תחול התעוררות לקראת חודשים אלה כי לקוחות ירצו לקבל מכונית בחישוב שווי ערך של 2012 וגם זה יעיר את השוק.

כמו כן, הוא מאמין שהמחירים אכן יעלו אבל עד כמה – קשה לו לצפות. "יש שני כוחות שוק שמשחקים כאן. העלויות שלנו, שמורכבות ממיסוי, והמטבע. כאן רק השינוי במיסוי הירוק אמור לייקר את כל הדגמים שלנו. אבל הדבר השני הוא הפן התחרותי, והשוק מאוד תחרותי היום. אז בהחלט ייתכן שיבואניות ויצרניות יספגו את העלייה. טויוטה קורולה, למשל, עולה מקבוצה 5 ל-7 במיסוי הירוק החדש וזה כמעט 3,000 שקלים במחיר, גם ויש דוגמאות קיצוניות יותר אצל יבואניות אחרות. אבל מכאן ועד למחיר הסופי יש עוד הרבה אילוצים".