פולקסווגן גולף החדשה
אין בכלל טעם להסביר עד כמה חשובה הגולף לפולקסווגן. זו הרי החיפושית המודרנית שלה, הלב של המותג והמוצר הכי נמכר של הקונצרן. העובדה שהיא יוקרתית ועממית כאחת, צעירה ובוגרת, הופכת אותה למכונית עם אמיתית במובן של ימינו ולכן גם לשגרירה המדויקת והטובה ביותר למותג, ליצרנית ולקבוצה. אחרי 38 שנים ושבעה דורות כבר ברור שהיא באמת היורשת המודרנית לחיפושית.
וכאשר כל המשקל הזה מוטה על הכף ברור שהגולף (שדווקא ירדה במשקל), צריכה להראות כמו... גולף. להיות מזוהה ככזו ממרחק של 200 מטרים לפחות, וגם להרגיש ככזו. ולכן אין הפתעות מבחינת עיצוב שנוטל השראה מהדור הראשון והרביעי (כפי שסיפר לנו בראיון בלעדי מעצב המכונית). ולמרות זאת הגולף נראית טוב. חדה, דינאמית ומדויקת מבעבר עם הקפדה על פרטים שיוצרים תחושה מודרנית ואיכותית יותר. ואם הדורות האחרונים נראו מעט מגושמים, זה לא הסיפור כאן. המכונית הזו נראית קלילה ונכונה יותר לתנועה, וגם עכשווית יותר. במילים אחרות, התרגום השישי לנוסחת הגולף המקורית הצליח הפעם.
פולקסווגן גולף: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל

נכנסים
גם ממושב הנהג המכונית החדשה מרגישה גולף. סביבת הנהג עושה את הצעד הנכון מבחינת האבולוציה ואם יצאת כרגע מהדור החמישי יהיה לך קל להרגיש בבית ולהתרגל אליה. זאת למרות שרוב הפרטים השתנו.
הקווים הכלליים מזמינים יותר ונותנים יחד עם הגוונים ארומה יוקרתית מבעבר. המחוונים נאים ומודרניים יותר ובהתאם לימינו יש כאן צגים צבעוניים שופעי אינפורמציה. אחד שוכן בין המחוונים ונשלט מההגה (המעט עמוס מדי) והשני מסך מגע גדול במרכז סביבת הנהג. מכאן ניתן לשלוט על שפע מערכות הסיוע בנהיגה והתאמה לאופי הנסיעה. ברוח ימים אלה בתחום היוקרה, אך בניגוד למקובל בעממי, מציעה הגולף שפע תוכניות נהיגה עם בחירה בין "נוח, רגיל, ספורטיבי, חסכוני ואישי (בו הנהג בוחר את האופי משפע האפשרויות)". מזכיר את אודי? כן בהחלט.

תנוחת הנהיגה גבוהה מבעבר וטובה יותר, ויחסי הדוושות הגה כמו גם מיקום בורר ההילוכים ותפעול מערך ה-DSG שהפך מודרני יותר, עדיפים ונוחים מבעבר. מאחור המרחב לשניים נאות וטוב מהדגם הקודם, אך המושב מעט נמוך והבליטה במרכז הרצפה תפריע לנוסע שלישי. תא המטען גדל וניתן לשנות בו את גובה הרצפה.
פולקסווגן גולף: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל

מתניעים
ועם כל שפע הציוד ברור שהגרסאות החשובות לשוק המקומי לא הגיעו להשקה בסרדיניה. מדובר לא רק באבזור העשיר, ושפע מערכות השליטה וההתראה, אלא גם במנועים. הדבר הקרוב ביותר אלינו היה מנוע ה-1.4 ליטר 140 כ"ס שמהווה מקור גאווה ליצרנית הגרמנית בין היתר בשל אפשרות לניתוק שני צילינדרים בזמן נהיגה לא מאומצת. למרות הנפח המוכר מדובר במנוע חדש שימוקם מעל גרסת ה-122 כ"ס שתהיה הבכירה בהיצע המקומי.
לחיצה ראשונה על המצערת וכרגיל לפולקסווגן הזינוק נמרץ. עם האצה של 8.4 שניות ל-100 קמ"ש המכונית הזו בהחלט זריזה. יחידת הכוח הזו מרגישה גמישה ביותר אך בניגוד להרבה מקבילות מודרניות עם מגדש גם ששה לטפס לסל"ד גבוה ולהשמיע צליל נעים בתוך תא הנוסעים.
תיבת ה-DSG מתפקדת היטב במצבים אלה ונראה שהיא פחות אצה להחליף הילוכים ומשתדלת להיות נעימה יותר. לא תמיד היא שקטה.

מבחינת התנהגות הדור השביעי של פולקסווגן גולף מהווה אתגר מורכב יותר להערכה, כי בניגוד לעיקר ההיצע המקומי כאן, בסרדיניה כללו המכוניות שליטה אלקטרונית על המשככים ומתלה אחורי אחר (רב-חיבורי). בגזרת ה-1.2 ליטר – הגרסה שתהיה המבוקשת ביותר בארץ – יוחלף המתלה האחורי בקורת מתח פשוטה, זולה וקלה יותר.
למרות השפע גם כאן התחושות הראשונות מוכרות. ההגה קל מדי במצב הנורמלי, אך מקבל משקל נכון ודיוק (גם אם לא תקשור) במעבר למצב ספורט שמטפל גם במצערת ובתיבה. במצב הזה הגולף מרגישה דינאמית למדי ועם יכולת גבוהה. יכולת, ולא התנהגות ספורטיבית היא שם המשחק. קל לצלוח עימה כבישים מפותלים במהירות בשל התחושה הניטראלית והיציבה שהיא מייצרת. התחושה הזו גם נוסכת ביטחון בנהג. ואת החבילה משלימים בלמים מדודים למדי.
לפחות כאן בסרדיניה ייצרה הגולף נוחות סבירה שמזכירה את קודמתה. גרודי כביש או חיבורי רוחב גדולים עדיין מורגשים אבל רוב הזמן התחושה נעימה, בוגרת ומעודנת.
פולקסווגן גולף: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל

סיכום
זוהי ההכרות הראשונית שלנו עם הדור השביעי לגולף ולמעשה עם הגרסאות המהודרות והמצוידות שלו. הגרסאות המקומיות תהיינה כמובן פחות חזקות ובסיסיות יותר. וכאשר הגולף מציעה כל כך הרבה אפשרויות, שילובים ותוספות כולל מתלה אחורי שונה, ופיקוד אחר על שילובי מצערת, הגה, מתלים, ברור שקשה לקבל את התמונה המלאה. אבל התחושות הראשוניות טובות ואומרות שפולקסווגן הצליחה לקחת את הגולף צעד גדול ומוחשי קדימה (בניגוד להרגשה שהעביר הדור הקודם). קברניטי פולקסווגן טוענים שזו הגולף הטובה ביותר מאז ומעולם, והמפרט עימו התייצבו המכוניות רומז על היומרות הגדולות. איך זה יתבטא בשוק הישראלי נגלה בתחילת 2013, מה שברור הוא שמחירי הגרסאות המקומיות לא ישתנו מהותית, כלומר בסביבות 130,000 שקלים עבור הגרסה הבסיסית.
הרבה יותר על הדגם החדש תוכלו לקרוא בגיליון הקרוב של מגזין אוטו.