פולקסווגן גולף החדשה (תערוכת פריז 2012)
"זו המכונית בה ריכזתי ויישמתי את כל הידע והניסיון שרכשתי ב-15 השנים האחרונות", מסביר בהתלהבות מרק ליכטה (Marc Lichte) האחראי על העיצוב החיצוני במותג פולקסווגן והמעצב הישיר של הדור השביעי של הגולף. תערוכת פריז הייתה עבורו חגיגה מרגשת – "כל סטודיו בקבוצה שלנו רצה לעשות את הגולף החדשה, אז זה כבוד גדול עבורי".

ליכטה אינו חדש למשפחת פולקסווגן גולף. "עבדתי על הדורות החמישי והשישי של הגולף, אז אני מכיר היטב את הדרישות. אבל נקודות ההשראה עבורי היו הדור הראשון והרביעי. אלה היו מכוניות מאוד טהורות מבחינת מראה ורציתי לשחזר זאת. רציתי לעשות מכונית ספורטיבית יותר אז מבחינת פרופורציות ובזכות פלטפורמת ה-MQB החדשה הקטנו את סרח העודף הקדמי, שהוא כעת הקצר מבין המתחרות. הגולף גם נמוכה יותר. אבל החידוש החשוב מבחינתי הוא שהיא ללא "כתף" (הוא מתכוון לתפיחה בולטת של חלק הגוף שמתחת לשמשות הצד א.ש). ההשראה לכך באה מהדור הראשון והרביעי".
"יש כאן קו מותן עדין במרכז הדופן בסגנון הדור הראשון, אלא שכאן הוא נחתך בכנפיים כי הגלגלים גדולים יותר. גם בחזית יש התכתבות עם הדור הראשון דרך קו הכרום שנמשך אל תוך הפנס מתחת ליחידת התאורה. עוד חלק חשוב היא הקורה האחורית המודגשת שאינה נחתכת. זה תורם לתחושה החסונה ומגיע גם כן מהדורות ההם".
ראיון עם מעצב הגולף: רוצים לשנות אבל לא לשנות
צילום: מנהל
גולף דור רביעי. זוכרים?

איך כל זה השפיע על ה-GTI?
הפרופורציות האלה עוזרות לדחוף את ה-GTI לכיוון ספורטיבי יותר. המכונית נמוכה יותר ולדעתי מבחינת מראה זו ה-GTI הספורטיבית ביותר שעשינו".

האם היא לא דומה מדי לגולף?
"אם תביט בה מרחוק תיראה מיד שזו גולף אבל על הכביש תיווכח שיש הבדל גדול. שים לב לפרטים הקטנים. לשמשת הצד הקדמית החדשה מלפנים או לזרוע הדקה והעדינה שמחברת את מראת הצד. זה מראה את עומק העבודה".

איך ניגשים לעיצוב גולף חדשה?
"כשעבדנו שמנו את תמונות כל הדורות ואמרתי למעצבים שצריך להבין שלכל אחד מהם הייתה נוסחה משלו. מהתחלה בחרתי לדור השביעי צוות חדש ונוסחה שונה. עשינו 10 הצעות עד שהצלחנו לפגוע".

עד כמה קשה היה לעצב את הגולף?
"לעשות גולף זה תמיד קשה כי כולם רוצים לשנות אבל לא לשנות. תתפלא אבל קשה היה לשכנע את ההנהלה ללכת על המכונית הזו. למשל הקטע הספורטיבי – אנחנו לא אודי שתמיד תנסה לדחוף לכיוון הזה. אנחנו צריכים תמיד להתאים לכל סוגי הקהל כי הגולף היא חסרת מעמד".