פולקסווגן טאיגאן קונספט
תכירו, זהו פולקסווגן טאיגאן (Taigun) – קונספט של רכב פנאי קומפקטי עם שם שהוא שיכול אותיות (אנגרמה) לשם של רכב הפנאי הבינוני אחר שמייצרת החברה – פולקסווגן טיגואן (Tiguan). אז היה זה חיבור של המילים נמר (Tiger) ואיגואנה (תתרגמו לבד) שנבחר לייצג את שם הדגם. לצערנו עדיין לא ידוע מה הניע את פולקסווגן לבחור שוב בשם מבלבל – ולא נותר לנו אלא להישאר מעט מבולבלים. למרות שהטאיגאן מוגדר כרגע כקונספט, נראה שמדובר בקדימון לדגם חדש שימוצב מתחת לטיגואן וינסה את מזלו בין המוני המתחרים העתידיים של ניסאן ג'וק הפופולארי.

כשפולקסווגן אומרת שהטאיגאן הוא רכב פנאי קומפקטי, זה לא לחינם. הוא חולק בסיס גלגלים עם פולקסווגן פולו (247 ס"מ), שהיא מכונית סופרמיני, כידוע. אורכו הכולל, לעומת זאת, הוא 385.9 ס"מ – קצר בכ-11 ס"מ מהפולו ובלא פחות מ-27.6 ס"מ מהג'וק הלא-גדול-בעצמו. מידות הרוחב והגובה עומדות על 172.8 ס"מ ו-157 ס"מ בהתאמה, שהם יותר מהפולו בשני המקרים ויותר בסביבתו המוכרת של פורץ הדרך בסגמנט (הג'וק, כן?).
פולקסווגן טאיגאן: גם אנחנו רוצים פנאי קומפקטי
צילום: מנהל

בין אם הוא יזכה להגיע לייצור ובין אם לא, טומן בחובו הטאיגאן גולת כותרת נוספת – מנוע TSI חדש בעל 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר. הוא מייצר 110 כ"ס ו-17.8 קג"מ מכובדים ב-1,500 סל"ד בעזרת מגדש טורבו. ככל הנראה מדובר בגרסה המוגדשת של המנוע משולש הצילינדרים של פולקסווגן אפ! ואחיותיה. את הטאיגאן הקטן, ששוקל רק 985 ק"ג, הוא מניע ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות, בדרך למהירות מירבית של 186 קמ"ש. כל זאת עם צריכת דלק ממוצעת של 22.2 ק"מ לליטר, על-פי נתוני היצרנית.

על העיצוב של הטאיגאן ניתן לתמונות לספר, ונוסיף רק שסביר להניח שהמראה הקשוח יתמתן קלות לקראת המעבר לייצור. לתא המטען נפח של 280 ליטר ו-987 ליטר עם מושבים מקופלים. מבפנים ניתן לראות מראה עתידני וספרטני למדי שצפוי להפוך ליותר "פולקסווגני".

פולקסווגן טאיגאן יוצג השבוע בתערוכת הרכב של סאו פאולו שבברזיל. זהו כבוד שיצרניות רבות נותנות עבור אחד מהשווקים המתפתחים החשובים ביותר. החטיבה הברזילאית של פולקסווגן נחשבת למוצלחת ולפופולארית ביותר, עם מספר לא מועט של דגמים שמיוצרים ונמכרים רק שם. הקונספט מוצג אמנם בברזיל, אבל ניתן להניח שהוא מיועד גם לשאר העולם.