מאזדה 6 החדשה (תערוכת פריז 2012)
אי אפשר כמובן להפריז בחשיבותה של מאזדה 6 החדשה עבור היצרנית היפנית, וגם עבור השוק הישראלי. ולכן, רגע אחרי שהוסר הלוט בפריז מעל המכונית אצנו לעמדה של מאזדה כדי לפגוש באחראי על הפרויקט, הירושי קאג'יאמה (Hiroshi Kajaiyama). מדובר באדם שה-6 פשוט זורמת בעורקיו. קאג'יאמה ניהל את תוכנית הפיתוח של הדור היוצא ועבד גם על הדור הראשון. בסך הכל הוא רושם לזכותו 16 שנים עם מאזדה 6.

"השאיפה שלנו במאזדה היא ליצור מכוניות עם אופי ברור וממוקד יותר", מספר קאג'יאמה בהתלהבות. "הדור הראשון של מאזדה 6 תקשר הנאה והשני נראה יותר מעודן ועסק ביציבות במהירות גבוהה, אבל הזום-זום קצת נחלש בו. ואני חושב שזה הצעד הגדול שרצינו לבצע בדגם החדש. פיתחנו את המכונית לטובת יותר הנאה, דיוק ויכולת. רצינו ליצור מכונית יותר ספורטיבית אבל באותה עת שיהיה מעודן, נעים שקט ונוח יותר".
האחראי על פיתוח מאזדה 6:
צילום: מנהל

כשאני שואל לגבי הכלים ששימשו את מאזדה כאמות המידה בפיתוח המכונית החדשה אין לקאג'יאמה בעיה להיתלות באילנות גבוהים. "סדרה 3 של ב.מ.וו, אודי A4, ופולקסווגן פאסאט הם הכלים אותם בחנו בקפידה. לכל הדגמים האלה יש אופי שהינו מאוד ברור ובולט עבור הקהל שלהם ובכל אחד מהם יש אלמנטים חזקים בתחום מסוים".

עד כמה סייעה לכם טכנולוגית הסקיי-אקטיב?
"הטכנולוגיה הזו היא נשק חזק שמאפשר לנו ליצור מכונית מאוד ליניארית. עד כה, למשל, היינו צריכים להתאמץ כדי לקבל תחושה ספורטיבית – היינו צריכים לבנות את המכונית עם תחושה עצבנית בזינוק. עם הסקיי-אקטיב יש מנוע שמגיב טוב יותר מתחילת הדרך אבל נותן תחושה ליניארית בהמשך. הוא אינו נחלש גם כאשר עוברים את ה-60 קמ"ש, מה שהיה מורגש קצת בדור הקודם. הצלחנו גם לשפר את הדיוק של המכונית ואין צורך לבצע תיקוני הגה בזמן נהיגה כי השלדה קשיחה יותר".

האם תייצרו גרסה שונה עבור השוק הסיני והאמריקני?
"הסדאן שאתה רואה כאן תוצג בסין וארצות הברית. היא ארוכה יותר מהסטיישן (במפתיע גם בסיס הגלגלים הגדול יותר נמצא בתצורת הסדאן: 283 ס"מ לעומת 275 ס"מ בסטיישן, א.ש) ועימה ייצרנו מכונית שפונה לקהל גדול יותר בעולם הרחב".