אודי קרוסליין קופה קונספט (פריז 2012)
ככה ייראה העתיד: אודי חשפה בתערוכת פריז קונספט של קרוסאובר קומפקטי עם 3 דלתות ותצורת ישיבה של 2+2 שנקרא 'קרוסליין קופה' (Crossline Coupe). המטרה – תצוגת תכלית של טכנולוגיות, מבט לשפת העיצוב העתידית של סדרת רכבי הפנאי (סדרת ה-Q) ואולי אפילו קדימון לאח קטן חדש במשפחה.

יש לו הנעת כלאיים שמורכבת ממנוע בנזין TFSI חדש, בעל 3 צילינדרים ונפח של 1.5 ליטר, שמספק לבדו 130 כ"ס ו-20.4 קג"מ. אליו מחוברים זוג מנועים חשמליים כשהראשון מספק 68 כ"ס ו-21.4 קג"מ ומשמש בין היתר כאמצעי הצתה וכשנאי, ואילו השני מספק 116 כ"ס ו-25.5 קג"מ ומשמש להנעה. הכוח המשולב של שלושת המנועים עומד על 177 כ"ס כשאודי לעת עתה אינה חושפת את נתון המומנט הכללי. מה שהיא כן מוסרת, זה את נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים המדהימים – לא פחות מ-91 ק"מ לליטר ו-26 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר.
ייחוד נוסף בהנעה ההיברידית הוא השימוש במנוע החשמלי השני בכל נסיעה של עד 55 קמ"ש, כשהוא שואב את האנרגיה מסוללת ליתיום-יון וטווח נסיעה של 86 ק"מ. לאחר מכן נכנס מנוע הבנזין לפעולה, כאשר בנסיעה במהירות העולה על 130 קמ"ש הוא הופך לאמצעי ההנעה העיקרי. הביצועים של הקרוסאובר הקטן טובים למדי: 8.6 שניות ל-100 קמ"ש, או 9.8 שניות אם משתמשים במצב של הנעה חשמלית בלבד. המהירות המירבית עומדת על 182 קמ"ש צנועים.
אודי קרוסליין קופה: קדימון לעתיד ה-Q (וידאו)
צילום: מנהל

מבחוץ מציג הקרוסליין קופה מידות קומפקטיות הממצבות אותו מתחת לאלה של אודי Q3. אורכו הכולל עומד על 421 ס"מ, בסיס הגלגלים על 256 ס"מ, גובהו 151 ס"מ ורוחבו 188 ס"מ. הודות לשילוב של חומרים קלים (אלומיניום, סיבי-פחם, פיברגלס) עומד משקלו של הקרוסאובר הקומפקטי על 1,390 ק"ג בלבד.
לעיצוב יש חשיבות גדולה עבור אודי – לדברי ראשי החברה, כך (פלוס-מינוס) צפויים לראות הדורות הבאים של דגמי הפנאי שלה; עם הגריל המגודל ובעל הזוויות החדות יותר, הפנסים הצרים וקו החלונות הגבוה. הקונספט גם מציג גג שניתן להסרה (טארגה) שסביר להניח שלא יגיע לייצור. עיצוב הפנים כולל את המראה העתידני-יחסית המצופה מרכב קונספט, עם מצבור לחצנים מינימליסטי למדי ושילובים של סיבי-פחמן.