סיאט לאון החדשה
אלסנדרו מסונרו, האחראי על העיצוב במותג סיאט, מכיר את היצרנית הספרדית כבר זמן רב. למעשה, את הקריירה שלו הוא התחיל בסיאט עוד ב-1995 ובין היתר הספיק לעבוד על הדור השלישי של האיביזה (2002 - 2008) לפני שעבר לרנו וסמסונג. לקונצרן הצרפתי הוא הגיע ב-2001 כשב-2009 עבר לזרוע הקוריאנית בקונצרן (סממסונג), שם נשאר לעבוד כשנתיים בטרם חזר ב-2011 לשורות סיאט.
"הלאון החדשה שמוצגת כאן בתערוכת פריז, כבר הייתה בסוף תהליך העיצוב כאשר החלפתי את לוק דנקלוולק בראש מחלקת העיצוב." אומר מסונרו. "כך שתפקידי העיקרי היה לוודא שהמכונית תהיה קרובה לרעיון ולתפיסה המקורית שהייתה לנו. המכונית הראשונה שתהיה באחריותי המלאה מתחילת הדרך תוצג רק ב-2014."
מה הכיוון אליו אתה רוצה לקחת את סיאט?
"בגדול אני רוצה שסיאט תמשיך עם קו הנוכחי שלה אבל עם חיזוק של הצדדים הרגשיים. צריך להדגיש את האופי שלה בצורה שתהיה יותר בולטת. הפרופורציות של המכונית מאוד חשובות וסיאט צריכה להראות בראש ובראשונה אתלטית. זאת משום שלפני כל הקווים, מה שחשוב זה האופי של המאסה הכללית. סיאט זה רכב שמייצג ביטחון עצמי והוא צריך להראות כזה. לכן עבדנו על חרטום חדש ובולט שיגיע לכל המשפחה. אנחנו שואפים ליצור מראה שיקרין משהו חסון ובטוח בעצמו אבל לא אגרסיבי. משהו דינאמי ומפתה כאחד."
ראיון בלעדי עם ראש מחלקת העיצוב של סיאט: מחפש רגשות
צילום: מנהל
לסיאט אין עבר ארוך אז מהיכן אתה מקבל השראה?
"אנחנו יכולים לקבל השראה מהאופי בו אנשים משתמשים בדברים מסוימים. מה שחשוב זה להיות סקרן ולא להגביל את נקודת המבט. לבחור בתחום בו אתה מתעניין ולהתעמק בו. כשאני מביט במכוניות אני מחפש את הערכים ולא את הקווים. למשל הערך של הפשטות שהייתה בסיאט 128 וב-127. הן היו מכוניות עם עיצוב מאוד פשוט וקל להבנה אבל הגישה הייתה נכונה. הן היו מכוניות כנות וזה מאוד חשוב לנו".

אבל הרי אתה מדבר על מכוניות שהיו של פיאט?
"זה נכון אבל יש בהן משהו שמאוד דומה לנו במנטליות ובתרבות. אנו מרגישים שאלה מכוניות שלנו. עוד מקור להשראה כשמדברים על מכוניות יכולה להיות סיאט איביזה הראשונה שעדיין נראית נהדר ובעלת פרופורציות טובות מאוד."