ניסאן טרה (TeRRA) קונספט
בזמן שכל היצרניות מנסות להדביק את הקצב של הג'וק, ניסאן לא נחה על שמריה. כעת היא חושפת תמונות ופרטים ראשונים על הטרה (TeRRA) – קונספט של רכב פנאי קטן (קרוסאובר) שיוצג בתערוכת פריז שתתקיים בעוד כשבועיים. למרות המחסור במידע רשמי על מידותיו, נראה כפרשנות עתידנית, או שמא מודרנית, לג'וק הפופולרי. חוץ מזה שניסאן מציגה את הטרה כמודל עיצובי, היא כוללת בו גם הנעה חשמלית כפולה על בסיס תא דלק וגם טאבלט נשלף שמתחבר לפנים הרכב ומהווה תחליף למערכות שבלוח המחוונים ובקונסולה המרכזית.

העיצוב של ניסאן טרה מקבל השראה, כך ניסאן, מקהל הלקוחות הצעיר של צפון אירופה. הם רוצים כלי רכב במחירים שפויים שייקח אותם לכל מקום – גם לטיולים בשטח, חוף הים וכו'. יש לו מראה שרירי אך אתלטי עם חלונות צרים יחסית.

פנים הרכב שופע גוונים בהירים ועץ, כאשר את הלחצנים שנמצאים בדרך כלל על הקונסולה המרכזית מחליף מסך המגע הנשלף, שבברירת המחדל מציג בזמן הנהיגה את מהירות הנסיעה ואת שאר המידע המקובל בלוח המחוונים. העיצוב הנקי של הדשבורד מאפשר למצוא לו שימושים חדשים ומקוריים יותר, כמו עוד תאי אחסון או מרווח לנוסעים, או אולי דברים שעדיין לא חשבנו עליהם. גם סידור המושבים לא סטנדרטי, כאשר כסא הנהג נמצא כמעט באמצע הרכב על-מנת לספק תנוחת ישיבה משופרת וזווית ראייה טובה יותר של הכביש. המושבים האחוריים, על כן, אינם מקבילים לקדמיים והנוסעים מאחור מביטים למעשה מעבר לכתפיהם של היושבים מלפנים. כמו כן המושבים (לא מושב הנהג, כן?) מתקפלים בצורה שמשאירה משטח שטוח ומקום אחסון נוח יותר.
ניסאן טרה קונספט: כל העתיד בקופסה אחת
צילום: מנהל

מערכת ההנעה של הטרה כוללת למעשה שלושה מנועים שונים, כאשר את האנרגיה מספק תא דלק משופר. לאחר שנים של מחקר, ניסאן מודיעה כי הצליחה לקצץ את עלויות הייצור של תא הדלק לרבע מהדורות הקודמים שהוצגו במכוניות הקונספט השונות. את הגלגלים הקדמיים מניע מנוע חשמלי זהה למנוע של ניסאן ליף, כאשר לכל אחד מהגלגלים האחוריים מנוע חשמלי קטן – שניהם פועלים במידת הצורך.

לדברי ניסאן, הטרה הוא אמנם רק קונספט, אבל תא הדלק שבו הוא בשורה של ממש ולטענת החברה היא מוכנה לייצור סדרתי של הטכנולוגיה, והכל תלוי בזמינות המימן שמשמש אותו.