ניסאן אלמרה
המשפחתית הקומפקטית של ניסאן, האלמרה, חוזרת לאחר היעדרות קצרה משווקי העולם. בחודש אפריל הציגה היצרנית היפנית מכונית קונספט בשם ניסאן סילפי (Sylphy) שרמזה על מחליפת הקומפקטית הפופולרית וכעת בתערוכת הרכב של מוסקבה נחשפת האלמרה באופן רשמי. ניסאן בחרה להציג את האלמרה ברוסיה, מאחר והיא מסמנת אותה כשוק העיקרי אליו היא מכוונת. היא מתאפיינת בנתוני מידות נדיבים יחסית, עיצוב מעט אנמי, התאמה לשווקים מתפתחים וצרור ההבטחות הרגיל על תמחור אטרקטיבי שיפורסם בהמשך.

מבחוץ מזכירה האלמרה החדשה דווקא את ניסאן אלטימה הגדולה יותר (שהוצגה באפריל בניו יורק), יותר מאשר את הסילפי מבייג'ין. יש לה בסיס גלגלים ארוך יחסית לקטגוריה, 270 ס"מ – נתון זהה לזה של רנו פלואנס. על-אף שניסאן אינה חושפת זאת באופן רשמי, נראה שכמו הפלואנס גם היא מבוססת על הפלטפורמה המשותפת של ניסאן, רנו וסמסונג (זו האחרונה עונה לשם SM3). האורך הכולל עומד על 465.6 ס"מ (3 ס"מ יותר מהפלואנס), כאשר נתוני הגובה והרוחב עדיין לא פורסמו. המספרים הנדיבים מתרגמים לתא מטען רחב מימדים באופן יחסי עם נפח של 500 ליטר (לפלואנס יש 30 ליטר יותר). ניסאן מבטיחה מרווח פנים גדול יחסית, אבל היא אינה מפרסמת נתונים. באופן מפתיע ניסאן מדגישה את מרווח הגחון של המכונית, ולהזכירם לא מדובר ברכב שטח. על-פי ניסאן לרכב מרווח גחון של 16 ס"מ (גבוה ביחס לקטגוריה), אולם באזור המנוע נמצא מגן גחון ממתכת בעובי 2 מ"מ, המוריד את המרווח באזור ל-14.5 ס"מ. כך בחרה ניסאן להתמודד עם הכבישים המשובשים בשווקי העולם השלישי.
ניסאן אלמרה חדשה: לרוסיה באהבה
צילום: מנהל

מעל מגן הגחון שוכן מנוע 1.6 ליטר המספק 102 כ"ס ו-14.8 קג"מ המשודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או לתיבה אוטומטית בעלת 4 הילוכים. ניסאן אינה מפרסמת את נתוני הביצועים של הרכב ובמקום זה, כחלק מההתאמה לשוק הרוסי מציינת את מערכת החימום (להבדיל ממיזוג אוויר) של האלמרה שנועדה להצטיין במזג אוויר צונן.

רשימת האבזור מחולקת ל-3 גרסאות וגימורים. גרסת הבסיס תכלול קרוב לכלום (ניסאן אפילו לא מפרטת) ואפילו בגרסת הביניים אין מיזוג אוויר כסטנדרט. ברמת הגימור הבכירה נמצא חישוקי קלים בקוטר 15 אינץ' (מופעים בתמונה), מסך מגע בגודל 5 אינץ' עם מערכת ניווט והכוונה קולית. ציוד הבטיחות כולל ABS וזוג כריות אוויר בלבד: לנהג ולנוסע.
באותה נשימה חושפת ניסאן את הסנטרה (Sentra) החדשה, המשפחתית הקומפקטית שמתמקדת בשוק הצפון-אמריקני שככל הנראה חולקת פלטפורמה עם האלמרה עם בסיס גלגלים זהה, אך כאן בערך מסתיים הדמיון. ניסאן סנטרה מעט קצרה יותר (462.5 ס"מ) ותא המטען שלה קטן יותר (427 ליטר). היא משתמשת במנוע 1.8 ליטר של ניסאן שמספק 130 כ"ס ו-17.7 קג"מ שצורך ליטר בנזין לכל 14.5 ק"מ כאשר משודכת אליו תיבת ה-CVT האוטומטית. גם האבזור שונה משמעותית, כאשר האמריקנים המפונקים יקבלו ברמות הגימור השונות גם ריפודי עור וחיפויי עץ, חישוקי 17 אינץ', מערכת שמע מתקדמת, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

ניסאן אלמרה החדשה, בגרסתה המיועדת לשוק הרוסי לפחות, הוצגה כאמור בתערוכת מוסקבה והיא תיוצר במפעל המשותף של רנו-ניסאן ואוטו-ואז (AvtoVAZ) בעיר טוליאטי שבדרום-מערב רוסיה. ייתכן והיא תשווק גם בארצות אחרות בהמשך, ואלינו בכל אופן היא לא מיועדת להגיע.