מאזדה 6 החדשה
לא עוד טיזרים, חצאי חשיפות, הצהרות וראיונותמאזדה 6 החדשה נחשפת עם פרטים מלאים, תמונות והרבה ציפיות בביצה המקומית. הדור השלישי למשפחתית הגדולה של מאזדה מוצג לראשונה בתערוכת מוסקבה שנפתחת היום, כשבהמשך היא תוצג גם בתערוכת פריז ואת דרכה אלינו היא תעשה עוד השנה (דצמבר). גם גרסת הסטיישן צפויה להיחשף, לאחר שבתחילת החודש היא הופיעה לראשונה בטקס רשמי של מאזדה.

מתחת למכסה
ועכשיו לענייננו. ה-6 החדשה היא המכונית השנייה של היצרנית היפנית להשתמש בטכנולוגיית הסקיי אקטיב (SkyActiv) אחרי מאזדה CX-5. הטכנולוגיה, למי שלא זוכר, נועדה לשפר ולייעל טכנולוגיות קיימות על-מנת לשפר את צריכת הדלק, פליטת המזהמים וכו'. אחת המערכות שיופיעו ב-6 כחלק מהאסטרטגיה היא ה-i-ELOOP, שנעזרת באנרגיית הבלימה של המכונית על-מנת לאגור חשמל שישמש להפעלת המערכות האלקטרוניות של הרכב. העברת האחריות הזו מהמנוע משפרת את יעילותו ותורמת לחיסכון.

אם כבר מנוע, ההיצע יכלול שני לוגמי בנזין – 2.0 ליטר ו-2.5 ליטר. זה הראשון הוא כמובן הרלבנטי יותר עבור השוק המקומי ומפיק 148 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-21.4 קג"מ ב-4,000. הוא ישודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית, בטגנולוגיית סקיי אקטיב גם היא, או לתיבת 6 הילוכים ידנית שלא תוצע אצלנו. מנוע ה-2.5 מספק 189 כ"ס ב-5,700 סל"ד ו-26 קג"מ ב-3,250 סל"ד וישודך לתיבה האוטומטית בלבד. מערכת ה-i-ELOOP עליה סיפרנו בפסקה הקודמת, תהיה זמינה רק בגרסאות ה-2.5 ליטר נכון לפרסום זה. מערכת עצור והתנע של מאזדה (i-stop) שכבר היום משרתת חלק מדגמי החברה, תוצע גם ב-6 החדשה כאופציה בתוספת תשלום בגרסאות ה-2.0 ליטר וכסטנדרט בגרסאות ה-2.5 ליטר. נתון צריכת הדלק המשולבת עומד על 16.7 ק"מ לליטר בגרסת ה-2.0 ליטר הידנית לעומת 16.4 באוטומטית. בגרסאות שיצוידו במערכת ה-i-stop תעמוד צריכת הדלק על 17 ק"מ לליטר. גרסת ה-2.5 ליטר תלגום ליטר בנזין על כל 15.6 קילומטרים בממוצע.
נחשפה: מאזדה 6 חדשה
צילום: מנהל

מחוץ לקופסה
מאזדה מדברת רבות על מרווח הפנים של ה-6 החדשה, ואם נתבסס על ממדיה החיצוניים של המכונית, נראה שיש גיבוי להבטחות. בסיס הגלגלים שלה, 283 ס"מ, ארוך ב-10.5 ס"מ מבסיס הגלגלים של הדור הקודם. האורך הכולל זוכה לתוספת של 11 ס"מ, ועומד על 486.5 ס"מ בסה"כ. והיא לא צמחה רק לאורך – גם נתון הרוחב, שעומד על 184 ס"מ, מהווה תוספת (של 5 ס"מ) וכן נתון הגובה, שעומד על 145 ס"מ (תוספת של סנטימטר בודד). מדובר בממדים הדומים לאלה של הסופרב והמונדיאו, מהמובילות בקבוצה מבחינה זו.
נפח תא המטען דווקא הצטמק, אם כי לא משמעותית – מ-510 ליטר בדור הנוכחי ל-483 ליטר בדור החדש. משקל המכונית נשאר דומה ועומד על 1,340-1,410 ק"ג בהתאם לגרסה.

העיצוב בדור החדש ממשיך את הקו שהחלה מאזדה עם מכוניות הקונספט שינארי וטאקרי. היא קוראת לשפת העיצוב קודו (Kodo), והתוצאה נאה. חלקה הקדמי של המכונית נראה נמוך יותר באופן שנועד לשדר יציבות ונוכחות, עם קו שנוטה כלפי מעלה לכיוון החלק האחורי. מאחור היא נראית גבוהה יותר באופן שמשדר ספורטיביות. מצד שני, ישנם כאלו שיאמרו שהעיצוב דומה (מדי) לזה של הדור הנוכחי.
נחשפה: מאזדה 6 חדשה
צילום: מנהל

בתוך הקופסה
עיצוב הפנים החדש נראה מודרני יותר, אם כי רחוק מלהיות מהפכני או בכלל שונה בהרבה מזה של הדור הקודם. ללוח המחוונים נוספה תצוגה אינפורמטיבית על מסך בגודל 3.5 אינץ'. לקונסולה המרכזית נוסף מסך בגודל 5 אינץ' שישמש את שלל המערכות (שמע, ניווט וכו'). בניגוד למקובל במכוניות רבות כיום, לא מדובר במסך מגע. על איכות החומרים יעידו המבחנים, אם כי ניכר בתמונות ניסיון ליצירת סביבה בהירה יותר ופחות עגמומית ופלסטיקית. את פסי הכסף החליפו פסים דמויי עץ וגם הריפודים, לפחות בתמונות, בהירים.

כמו כן יוצעו ברשימת האבזור גם חישוקי 17 (סטנדרט) או 19 אינץ', ומגוון מערכות עזר כמקובל. ברשימת זו גם תמצאו למשל פנסים קדמיים אקטיביים המזהים כלי רכב מתקרבים ובוררים בין אורות גבוהים לרגילים על-מנת למנוע סנוור של נהגים אחרים. בנוסף תציע מאזדה 6 החדשה גם מערכת להתראה בעת סטייה מנתיב, מערכת להתראה על הימצאות גוף (מכונית) בנקודות עיוורות ומערכת לסיוע בבלימה בנהיגה עירונית.