מאזדה טאקרי"אני חושב שהניחוח של הטאקרי, מכונית התצוגה מטוקיו, יחלחל לכל מבחר הכלים העתידי שלנו ולא רק למאזדה 6 הבאה" מסביר פיטר בירטוויסל, ראש מחלקת העיצוב של מאזדה אירופה, שמתכונן בימים אלה להשקת ה-6 החדשה אך כבר עמל כמו הקולגות שלו ביפן ובאמריקה על מאזדה 3 ומאזדה 2 הבאות. "אני בטוח שתוכל לראות את הקשר למכונית הזו בדגמים הבאים שיופיעו. הקו הרוחבי שעובר בין פנסי החזית ומתחת לגריל יהיה מאפיין מרכזי ונרצה להבליט אותו ולהפוך אותו ליותר אקספרסיבי. כך גם קו הדופן. וזה יגיע גם ל-2. אנחנו רוצים לקבל קו משפחתי בו לכל דגם יש אופי משלו וייחוד אבל גם מסר כללי דומה.
ב-3 החדשה נשאף לשמר אופי שונה בין גרסת ה-5 דלתות לסדאן. הכוונה שלנו היא ליצור סדאן מאוד ספורטיבית במראה. זה לא תמיד קל כאשר צריך לחלוק בסיס עם מכונית בעלת 5 דלתות – קל יותר ליצור סדאן ללא אחות. אבל היום קל לנו יותר ליצור זאת מבעבר".

עד כמה משפיע המרכז האירופאי על עיצוב המכוניות?
"ברור שיש לנו השפעה גדולה על מכוניות שמיועדות למערב אירופה מאשר על אלה שמיועדות לשווקים אופייניים של מכוניות סדאן. למעשה יש היום יותר שווקים בהן מכוניות סדאן הן הנפוצות: אמריקה, אסיה, מזרח אירופה ויפן".

הצעתם במאזדה 6 גרסאות 5 ו-4 דלתות מאוד דומות. האם זה כדאי?
"אני לא יכול לדבר על ה-6 אבל רוב אירופה מעדיפה בתחום הזה סטיישן לעומת 5 דלתות. בשווקים של סדאן יעדיפו 4 דלתות".

האם תמשיכו להציע גרסת סדאן גם ב-2 הבאה?

"זה לא נמצא תחת מרכז העיצוב האירופאי כי אצלנו לא מוכרים את המכונית הזו. אבל אני בטוח שנמשיך כי יש שווקים כמו סין ותאילנד שם היא להיט. גם ברוסיה כמו אצלכם אוהבים מאוד מכוניות כאלה".