יונדאי i20 מתיחת פניםכלמוביל, יבואנית יונדאי, מפרסמת את המפרט והמחירון של ה-i20 המעודכנת. הסופרמיני של היצרנית הדרום-קוריאנית, מצטרפת לקלחת הלוהטת של הסגמנט בשוק הישראלי עם גרסת 1.2 ליטר ידנית ולרמת אבזור בסיסית חדשה בגרסת ה-1.4 ליטר. כמו כן אנחנו נפרדים ממנוע ה-1.6 ליטר.
מתיחת הפנים של ה-i20 הוצגה בתחילת השנה לקראת תערוכת ז'נבה וכללה: עיצוב עדכני, תוספת של 5.5 ס"מ לאורך (בפגושים), שדרוג להיצע המנועים הקיים ותוספת של מנוע דיזל בעל 3 צילינדרים בנפח של 1.1 ליטר עם הספק של 75 כ"ס. המנוע החדש, כצפוי, לא עושה עלייה ארצה.

גרסת הבסיס החדשה של יונדאי i20, עם מנוע 1.2 ליטר שמספק 85 כ"ס ו-12.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד, משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית ומשווק בארץ ברמת אבזור 'אינסייט' (Insight). זו כוללת: 6 כריות אוויר (5 כוכבי בטיחות), 4 חלונות חשמליים, מראות חשמליות, נעילה מרכזית, קיפול מראות חשמלי, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ועוד. לרשימת האבזור המרשימה נוסף גם תג מחיר אטרקטיבי של 74,900 שקלים. מחיר זה יעמיד את ה-i20 בלב הקטגוריה היישר מול הגרסאות הידניות של פורד פיאסטה ושל סוזוקי סוויפט.
מההיבט הביצועי, מאיצה ה-1.2 ל-100 קמ"ש ב-12.7 שניות עם מהירות מירבית של 168 קמ"ש. נתון צריכת הדלק המשולבת עומד על 20.4 ק"מ לליטר.

גם בגרסת ה-1.4 ליטר האוטומטית נמצא את רמת אבזור 'אינסייט'. זו תגיע עם תג מחיר אטרקטיבי לא פחות – 94,900 שקלים – שמציב אותה כאחת ממכוניות הסופרמיני האוטומטיות הכי זולות בשוק. רמות האבזור הנוספות הן 'אינספייר' (Inspire), שתגיע גם עם בקרת אקלים, גג-שמש, חישוקים קלים וחיבור לאייפוד. לגרסת-העל, 'פרמיום' (Premium) מתווספים גם מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים, חיישן הדלקת אורות ופנסי ערפל. המחירים ברמות האינספייר והפרמיום יעמדו על 101,000 ו-105,000 שקלים בהתאמה.
מנוע ה-1.4 מספק 100 כ"ס ו-14 קג"מ ב-4,200 סל"ד והוא משודך לתיבת 4 הילוכים אוטומטית. התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 12.9 שניות והמהירות המירבית היא 172 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.6 ק"מ לליטר.