טויוטה אוונסיס 2012 שם מלא: טויוטה אוונסיס
אחיות לפלטפורמה: אין
מתחרות עיקריות: מאזדה 6, סובארו B4, פורד מונדיאו, קיה אופטימה, אופל אינסיגניה, הונדה אקורד, יונדאי i40, סיטרואן C5, סקודה סופרב, פיג'ו 508, פולקסווגן פאסאט
כדאי לדעת עליה: טויוטה אוונסיס בדורה החדש מציעה את העיצוב המוכר והמחודש של טויוטה. המנוע בנפח 2.0 ליטר ומשודך לתיבת הילוכים רציפה שמבצעת את עבודתה נאמנה, רוב הזמן. כמו בדגמי החברה האחרים, גם האוונסיס מציעה ממוצע טוב ברוב המדדים החשובים כאשר המרווח, הנוחות והאיכות כולם בסדר בסה"כ, אבל היא אינה מצטיינת, או נכשלת באף תחום. תא הנוסעים מעט פשוט בעיצובו, וגם העיצוב החיצוני לא שובר מוסכמות, אך הרכב נראה מכובד. לראשונה בישראל מוצעת גם גרסת הסטיישן הנאה של האוונסיס, אם כי מחירה מעט יקר יותר מגרסת הסדאן. נציין לחיוב שציון הריסוק מלא, 5 כוכבים במבחן המעודכן של E-NCAP.
טויוטה הציגה בתערוכת פרנקפורט 2011 את מתיחת הפנים לאוונסיס. היא זכתה לשינויי עיצוב קלים, שכוללים הטמעת תאורת לד ביחידות התאורה הקדמיות, שינויים קלים לשבכה וחישוקים חדשים. גם תא הנוסעים זכה לשדרוג קל, עם רמה גבוהה יותר של איכות הרכבה וחומרים. מתיחת הפנים שיפרה גם את היכולת הדינאמית של האוונסיס במקביל גם לנוחות הנסיעה, ובוצעו שדרוגים ליחידות הכוח לשיפור פליטת המזהמים וצריכת הדלק.
אחת מקטלוג אוטו : טויוטה אוונסיס
צילום: מנהל
כל מה שטוב: מוניטין, חבילה, בטיחות. שיפור מורגש בדגם שלאחר מתיחת הפנים (גם בגלל ירידת המחיר).
כל מה שרע: מעט משעממת, המתחרות.
מה מקבלים: משפחתית גדולה (או אם תרצו, מכונית מנהלים) יפנית לא מנקרת עיניים.
גרסה נבחרת: טויוטה אוונסיס סטיישן – אם כבר אפרוריות, אז בצמוד לשימושיות.