קיה קווריס
קיה K9, ספינת הדגל החדשה של היצרנית הדרום-קוריאנית, יוצאת לשאר שווקי הרכב בעולם עם שם חדש וקצת שובר שיניים עבורנו – קווריס (Quoris) – שילוב של המילים 'גרעין' (Core) ו'איכות' (Quality), לפי קיה. אחרי שהשיווק שלה החל בארץ מולדתה בחודש מאי השנה, היא תוצע גם בארצות נוספות לקראת סוף השנה. בעבר נמסר לנו על-ידי טלקאר, יבואנית קיה, כי ייבוא המכונית לארץ עומד על הפרק במסגרת אישור ייבוא המכוניות בתקינה אמריקנית, אבל טרם גובשה החלטה סופית.

להזכירכם, קיה קווריס, שעד עכשיו נקראה גם K9 כאמור, נחשפה בתחילת השנה. היא מחליפתה של קיה אופירוס (גם היא לא הגיעה ארצה) ואחותה של יונדאי ג'נסיס, ומכוונת אל עבר הגרמניות היוקרתיות מבית ב.מ.וו, אודי ומרצדס. יש לה מידות מכובדות, עם אורך של 509 ס"מ על בסיס גלגלים של 304.5 ס"מ, ורוחב וגובה העומדים על 190 ו-149 ס"מ בהתאמה. על עיצובה אחראי מעצב העל של קיה, פיטר שרייר, שעשה עבודה טובה, אם כי יש כאלו שיאמרו שהקווריס קצת מזכירה להם את העיצובים של מתחרותיה.
ויהי שמה קיה קווריס
צילום: מנהל
הקווריס משווקת בדרום קוריאה עם מנוע V6 בנפח 3.8 ליטר המספק 290 כ"ס ואליו משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית שמעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. קיה פרסמה כי בהמשך יצטרף להיצע גם מנוע GDI בנפח זהה שיספק 334 כ"ס. נכון לעכשיו קיה לא מוסיפה פרטים על היצע המנועים של המכונית מחוץ לארץ המקור.

כיאה לספינת דגל יוקרתית, הקווריס עמוסה אבזור, ציוד בטיחות ומערכות עזר. יש לה בקרת שיוט אקטיבית מבוססת רדאר שיכולה להבחין בכלי רכב אחרים ממרחק של עד 174 מטרים ולהביא את המכונית לעצירה מלאה. כמו כן יש לה מערכות לזיהוי נקודות עיוורות, התראה מפני סטייה מנתיב, מצלמות סביב הרכב, מערכת להתראה מפני התנגשות ומערכת שמשנה את תגובת חגורות הבטיחות בהתאם לעוצמת הפגיעה הצפויה.