הדיו עוד לא הספיקה להתייבש מתוצאות מכרז מכוניות השרים בו זכתה ב.מ.וו 528 ולמקום השני הגיעה סיטרואן C5, וכבר הודיע שר האוצר, יובל שטייניץ, על שאיפתו לבטלן ולצאת למכרז חדש. הסיבה היא כמובן היותה של ב.מ.וו סמל יוקרה כה מובהק.

מובן שב.מ.וו לא הפכה למותג יוקרה בין לילה ולכן מעניין מדוע לא נשאלה השאלה הזו לפני היציאה למכרז המאוד מורכב הזה (בו השתתפו גם מכוניות יוקרה אחרות). כמו כן ראוי לציין שב.מ.וו סדרה 5 מחליפה את אודי A6 בתפקיד – מכונית שלא בדיוק נחשבת סמל לצניעות. למעשה מדובר במתחרה מושבעת של הסדרה 5 בארץ ובעולם.

די ברור שמינהל הרכב הממשלתי קיבל הצעה תחרותית ביותר מצד דלק מוטורס, היבואנית, אשר הסתייעה ביצרנית עצמה כך שמחיר המכונית ואחזקתה שונים מהותית מהכתוב במחירון. כך שככל הנראה מדובר יותר בשאלה של תדמית ומראית עין לעומת שיקולים כלכליים אמיתיים.