פורשה 918 ספיידרפורשה מבטיחה וגם מקיימת. מכונית העל הפתוחה שלה, פורשה 918 ספיידר, נמצאת על דרך המלך לכיוון ייצור סדרתי, שיחל בספטמבר בשנה הבאה (2013). בינתיים היא מפרסמת תמונות חדשות ופרטים נוספים, ומספרת לנו על כך שאב-הטיפוס לגרסת הייצור כבר קיים ונמצא במבחנים. יש לו שנה וחצי לעבור את כולם בהצלחה.

פורשה 918 הוצגה לראשונה בתערוכת ז'נבה לפני שנתיים (2010), עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין שמשלבת בין מנוע בנזין שררני למספר מנועים חשמליים שמוסיפים עוצמה ותורמים לצריכת דלק נמוכה. מכונית העל המהפכנית תפיק מעל ל-770 כ"ס (כ-50 יותר מהקונספט וממה שידענו עד כה) ממנוע V8 בנפח 4.6 ליטר שמספק 570 כ"ס, ועוד כ-200 כ"ס מזוג מנועים חשמליים - אחד על הציר האחורי ואחר על הקדמי. כל זאת עם הבטחות לנתון צריכת דלק של 33.3 ק"מ לליטר עם שימוש מירבי במנועים החשמליים, שניתנים כאמור גם לטעינה באמצעות חיבור לרשת החשמל. גוף המכונית בנוי כולו מסיבי פחמן דיאטטיים ויש לה מערכת פליטה חדישה המכוונת כלפי מעלה.
פורשה 918: 770 סוסים ו-33.3 ק
צילום: מנהל

והביצועים? הם עומדים על "פחות מ-" (כך פורשה) 3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של "יותר מ-" 325 קמ"ש. טווח הנסיעה בעזרת המנועים החשמליים בלבד עומד על כ-25 ק"מ בין טעינות עם מהירות מירבית של כ-150 קמ"ש. פורשה טרם נקבו בתג המחיר למכונית, אך לפני כשנה פרסמנו שה-918 ספיידר (פתוחה עם גג קשיח, ויש גם גרסה סגורה בקנה של פורשה) תוצע עם תג מחיר של 645,000 יורו, שהם כמעט 3.2 מיליון שקלים – וזה עוד לפני מסים.