מדי שבוע נציג לכם שתי דוגמאות למכוניות. האחת – דוגמא חיובית לתמורה טובה למחיר; השנייה – דוגמא לתמורה לא מספקת למחיר, או במקרה הזה מחיר לא מספק למכונית שנותנת תמורה טובה.

השבוע נציג לפניכם שתי מכוניות מיני פופולריות במיוחד – קיה פיקנטו ויונדאי i10. צמד האחיות מדרום קוריאה חולקות פלטפורמה ומציעות גרסה עם מנוע 1.25 ליטר זהה (85 כ"ס), נתונים דומים, אך עם מראה ומחיר שונה.

מי מול מי: קיה פיקנטו 1.25 ליטר אוטומטית EX מול יונדאי i10 עם מנוע 1.25 ליטר אוטומטית GL.
קטגוריה: מיני.
מחיר תחרותי לקבוצה: כ-75,000 שקלים (כדוגמת סוזוקי אלטו, סיטרואן C1, טויוטה איגו).

מקבלת צל"ש: הפיקנטו מושכת הרבה תשומת לב ובצדק. יש לה עיצוב אטרקטיבי וייחודי על אף הדמיון הפנימי הרב לאחות מבית יונדאי. גם תא הנוסעים מוקפד ונותן רושם איכותי ביחס לחומרים הפשוטים למגע. רמת האבזור שלה גבוהה מהמקובל עם 6 כריות אוויר (וגם 5 כוכבי בטיחות), מערכת שמע מקורית, חיבור לאייפון ו-USB וארבעה חלונות חשמליים. מנוע ה-1.25 ליטר מניב ביצועים מספקים וצריכת דלק טובה. המחיר, 76,900 שקלים, נמצא אמנם ממש באמצע הטווח של הקטגוריה, אבל ייחודיות ורשימת אבזור מצוינת הופכים את התמורה בפיקנטו לטובה.

מקבלת טר"ש: החבילה שמציעה האחות השנייה (או הראשונה, ליתר דיוק) לבית המשפחות יונדאי וקיה דווקא מפתיעה, אבל בעוד המחיר בגרסת ה-1.1 ליטר הלך וירד, זה של ה-1.25 ליטר נשאר כשהיה – 87,900 שקלים – שקרובים יותר לטווח הסופרמיני מאשר לזה של קטגוריית המיני. יתרה מזאת, ה-i10 מציגה עיצוב פשוט יחסית ולא ייחודי עם רשימת אבזור סבירה בלבד, בייחוד בתחום הבטיחות עם 4 כריות אוויר בלבד וציון כולל של 4 כוכבי בטיחות. עם זאת, יש לזכור שמדובר במכונית חמודה למראה, בעלת איכות הרכבה טובה ותא נוסעים מרווח יחסית.