סמארט. הזוכה הלא מפתיעהאנחנו הולכים ומתרבים, הכבישים נהיים צפופים יותר, ולוקח לנו יותר זמן למצוא חנייה. מה עושים? קונים מכוניות קצרות, כדי שנוכל לחנות במקומות דחוקים, אתם יודעים – אלה שגורמים לכם להאט ואף לעצור, להתבונן, להעריך, להתבאס ולהמשיך הלאה. הגיע הזמן לבדוק מהן 5 המכוניות הכי קצרות שניתן לרכוש כיום בארץ, ולהלן המסקנות.

1. סמארט פורטו
הסמארט הפתיעה כשהתברגה במקום השלישי ברשימת מכוניות המיני בעלות תאי המטען הגדולים ביותר. ברשימה הזו, לעומת זאת, היא בכלל לא מפתיעה. אורכה של המכונית הדו-מושבית הזעירה הזו עומד על 269.5 ס"מ בלבד שהופכים את החנייה בתל אביב לקלילה (יחסית), במיוחד לאמיצים שמוכנים לחנות את הסמארט שלהם אנכית למדרכה.
5 המכוניות הכי קצרות בארץ
צילום: מנהל

2. טויוטה אייגו, פיג'ו 107 וסיטרואן C1
הקטנטונת החדשה של טויוטה ושתי אחיותיה התאומות הן הבאות להופיע ברשימה. עם עיצוב מעט שונה נמצא הפרש של סנטימטר בין אחת לשנייה, אבל עם אורך של 343 (טויוטה אייגו) ו-344 ס"מ (סיטרואן C1 ופיג'ו 107) השלישייה כולה מתמקמת במקום השני ברשימה.
5 המכוניות הכי קצרות בארץ
צילום: מנהל

3. סוזוקי אלטו
גם האלטו קצרה במיוחד ונוחה לחנייה בתנאים קשים, עם אורך כולל של 350 ס"מ. קחו בחשבון שאצלה זה מגיע על חשבון תא המטען שנמצא הקטן ביותר בקטגוריית המיני.
5 המכוניות הכי קצרות בארץ
צילום: מנהל

4. פיאט פנדה
עם אורך של 354 ס"מ מתמקמת הפנדה במקום הרביעי. מצד שני, מדובר בדור הקודם, אשר שיווקו ממשיך במקביל לזה של פיאט פנדה החדשה והארוכה משמעותית (365 ס"מ). בקרוב ישתוו לפנדה הקודמת האחיות לקונצרן פולקסווגן – סקודה סיטיגו ופולקסווגן אפ!, שאורכן הוא 354 ס"מ גם כן ושיווקן צפוי להתחיל בחודשים הקרובים.
5 המכוניות הכי קצרות בארץ
צילום: מנהל

5. פיאט 500
הנציגה השנייה של פיאט בדרך להפוך לנציגה הראשונה שלה, אבל זה לא יקרה עד ששיווק הפנדה הקודמת לא ייפסק. ה-500 קטנה וקצרצרה, אך בעלת סנטימטר בודד נוסף ביחס לאחותה לאולם התצוגה. בשביל לומר זאת במספרים – אורכה של ה-500 עומד על 355 ס"מ.
5 המכוניות הכי קצרות בארץ
צילום: מנהל