שוק המיני נמצא בעלייה, ומציפות אותו מכוניות רבות שמנסות להציע את התמורה הרבה ביותר למחיר. אך כשמדובר במכונית קטנה, מוכרחים להתפשר על המרווח, בין אם בתא המטען או לנוסעים מאחור (או בשניהם). ובכל זאת, לרבים מאיתנו מדובר בנתון חשוב, ומכוניות מיני רבות מציעות תא מטען בגודל ראוי.

יונדאי i10 מציעה את תא המטען בעל הנפח הגדול ביותר, עם 225 ליטר, כשאליה צמודה פיאט פנדה החדשה. אחריהן מגיעה סמארט פורטו, שעקב היותה דו-מושבית מציעה מרווח גדול יותר למטען עם 220 ליטר. פיאט שולחת לרשימה שתי נציגות נוספות, כאשר גם הפנדה הקודמת (שעדיין משווקת כאן) וגם ה-500 מציעות תא מטען בנפח סביר (206 ו-185 ליטר בהתאמה). את המקום האחרון תוספת סוזוקי אלטו, עם 129 ליטר בלבד. לפני האלטו נמצאות טויוטה אייגו ואחיותיה התאומות, פיג'ו 107 וסיטרואן C1.

בשל תא המטען הקטן יחסית, ישנה גם חשיבות לנפח המתקבל עם קיפול המושבים האחוריים. גם כאן מגיעה ה-i10 למקום הראשון, עם נפח תא מטען של 925 ליטר עם מושבים מקופלים. סמארט, שניצבת במקום השני עם המושבים עומדים, מגיעה כאן למקום האחרון, מאחר ואין ממש מושבים לקפל – עם קיפול המושב שלצד הנהג מתקבל נפח של 340 ליטר. עם מושבים אחוריים מקופלים מגיעה לנצ'יה אפסילון ל-895 ליטר, כאשר אחריה עומדת קיה פיקנטו עם 870 ליטר. פיאט פנדה, בהתאם למיצובה ביחס ל-500, מציעה נפח של 775 ליטר עם מושבים מקופלים, לעומת 550 ליטר ב-500. הנפח תופח משמעותית באלטו כאשר מקפלים את המושבים ל-774 ליטר מכובדים.
מכוניות מיני: למי תא מטען הכי גדול?
צילום: מנהל