טויוטה קאמרימגזין הצרכנות האמריקני בעל ההשפעה הרבה, קונסיומר ריפורטס (Consumer Reports), פרסם השבוע את רשימת המכוניות המומלצות בכל קטגוריה. הרשימה מבוססת על 260 דגמים שונים בשוק האמריקני שנבחנו במספר פרמטרים: מבחן דרכים – כאשר על המכונית הזוכה בכל קטגוריה לקבל את מירב הנקודות מבין שאר המכוניות שנבחנו באותה קטגוריה. אמינות – על המכונית להציג רמת אמינות זהה או טובה יותר ממדד האמינות של המגזין, המבוסס על מידע מכ-1.3 מיליון קוראים המדווחים על תקלות. בטיחות – לפי מבחני ריסוק שנעשו על-ידי הממשלה או חברות ביטוח.

בין המכוניות שהראו שיפור משמעותי מציין המגזין את טויוטה קאמרי בגרסת הכלאיים שלא משווקת כאן, סובארו אימפרזה (המשווקת אצלנו כ-B3) ויונדאי סונטה, (אצלנו i40). טויוטה מגיעה עם נציגות נרחבת למדי, כאשר לצד הקאמרי נבחרו גם טויוטה פריוס, היילנדר, ראב4 וסיינה (מיניוואן).

רשימת הזוכות לפי קטגוריות:
משפחתית גדולה – טויוטה קאמרי בגרסת הכלאיים, נבחרה היות והיא נהנית מצריכת דלק נמוכה יחסית – 16.1 ק"מ לליטר (עפ"י נתוני המבחן של המגזין), מציעה מרווח פנים נאה, נוחות נסיעה טובה וגם אחיזה משופרת ביחס לדגם היוצא. מחיר בארה"ב: 29,052 דולר.
משפחתית גדולה בתקציב נגיש – המגזין מדרג מכונית נוספת בקטגוריה הזו תחת ההגדרה 'Affordable family sedan'. המכונית שנבחרה היא יונדאי סונטה (הגרסה האמריקנית של יונדאי i40) שעל פי המגזין מציעה שילוב מוצלח של מרווח פנים נדיב, אבזור רב ותמורה למחיר. מחיר בארה"ב: 21,800 דולר.
מכונית ספורטיבית – פורד מוסטנג, שמספקת ביצועים מרשימים לצד שימושיות טובה עם צריכת דלק נמוכה יחסית למכוניות אחרות בקטגוריה, נוחות נסיעה סבירה ומושבים קדמיים נוחים. מחיר בארה"ב: 28,880 - 43,880 דולר.
פנאי-שטח קומפקטי – טויוטה ראב4, ששומר על הקצב במרוצת השנים ומציע שילוב של ביצועים טובים, צריכת דלק נמוכה וגיוון ביכולות. כמו כן המגזין מציין לחיוב את אמינותו הטובה של הראב4. עוד הם מוסיפים כי למקום השני (ככל הנראה בהפרש קטן) בקטגוריה הגיעה סובארו פורסטר. מחיר בארה"ב: 25,405 - 30,328 דולר.
מיניוואן – טויוטה סיינה (בגרסת V6), כי היא מציעה הרבה אביזרים וגאדג'טים, נוחות נסיעה טובה וכמובן מרווח רב. זהו גם המיניוואן היחיד בשוק האמריקני המוצע עם הנעה כפולה, למרות שהאחיזה עדיין אינה מרשימה במיוחד. מחיר בארה"ב: 35,810 דולר.
משפחתית גדולה פרמיום – אינפיניטי G סדאן, בגלל שהיא מציעה שילוב מזמין בין יוקרה להנאה מנהיגה שגורם לה לבלוט בקטגוריה. החסרונות היחידים שלה הם מרווח פנים ותא מטען מצומצמים יחסית. הביצועים ב-G25 אולי לא מרשימים כמו ב-G37, אבל היא מגיעה עם כל האבזור והטכנולוגיות. מחיר בארה"ב: 34,225 - 37,225 דולר.
קונסיומר ריפורטס: הכי טובים לשנת 2012
צילום: מנהל
אינפיניטי G סדאן (צלם: תומר פדר)
מכונית "ירוקה" – טויוטה פריוס, כי היא עדיין קובעת את הסטנדרט לכולם בכל הנוגע לשילוב בין צריכת דלק נמוכה לשימושיות ועלות (בארה"ב, לפחות). מתוך כל מכוניות הכלאיים שבחן המגזין, הפריוס הציגה את צריכת הדלק הנמוכה ביותר עם 18.7 ק"מ לליטר בממוצע. מחיר בארה"ב: 26,750 - 28,217 דולר.
קומפקטית – סובארו אימפרזה החדשה (הדור החדש של סובארו B3 שיגיע אלינו עוד השנה), דורגה ראשונה בגלל הביצועים הסבירים, מרווח הפנים וצריכת הדלק הנמוכה. זוכת השנה שעברה בקטגוריה, יונדאי אלנטרה (יונדאי i35 בארץ), עדיין מוזכרת כאלטרנטיבה מצוינת. מחיר בארה"ב: 21,345 דולר.
טנדר – שברולט אבאלאנש (Avalanche), היות והוא מספק את השילוב המוצלח ביותר בין רב-גוניות לשימושיות מבין הטנדרים שנבחנו. עם תא נוסעים נוח, מרווח ושקט, וגם חלק אחורי רחב שמאפשר העמסת מטען ארוך. מחיר בארה"ב: 47,435 דולר.
פנאי-שטח משפחתי – טויוטה היילנדר, שחוזר לראש הרשימה לאחר שזוכה הקטגוריה בשנה שעברה, קיה סורנטו, הציג נתוני אמינות נמוכים. לטענת המגזין ההיילנדר מציג תא נוסעים שקט, נוחות ואמינות, כשגרסת הכלאיים מציגה את צריכת הדלק הנמוכה ביותר מכל רכבי הפנאי-שטח.מחיר בארה"ב: 38,578 - 47,255 דולר.