חברת UMI, יבואנית איסוזו, משיקה את ה-D-מקס החדש והכל כך חשוב עבורה; בכל זאת, מדובר ביורש של הטנדר הנמכר ביותר בארץ בעשור האחרון. מדובר ברכב שבשנה שעברה נהנה מנתח שוק של כ-50% בקטגוריה שמגלגלת כ-3,000 כלים בשנה. הרכב החדש היה אמור להגיע אלינו עוד בשנה שעברה אבל התעכב בגלל השיטפונות הקשים שפקדו את תאילנד, ארץ הייצור שלו.
בתאילנד הוצג הרכב החדש בשלוש גרסאות הספק: לשתי הראשונות 118 או 137 כ"ס שמייצר מנוע ה-2.5 ליטר לשלישית, שמצוידת במנוע ה-3.0 ליטר, 177 כ"ס ו-38.8 קג"מ. אצלנו הוא נוחת בגרסת 2.5 ליטר כפולת מגדשים (שמוצעת גם באירופה) אשר מייצרת 163 כ"ס ו-40.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד. כך הוא חוזר להיות אחד הכלים החזקים בקבוצתו (אם כי הנבארה של ניסן עדיין חזק יותר וגם יקר יותר). המנוע משודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים או אוטומטית עם חמישה (של חברת אייסין היפנית) והיבואנית טוענת שהוא החסכוני בקבוצה. הרכב החדש ארוך ב-28 ס"מ ורחב ב-5 ס"מ ומציע ארגז גדול מבעבר, מרווח גחון משופר, וגם תא נוסעים מרווח ונעים יותר. גם איכות הפנים שופרה מהותית.
איסוזו D-מקס החדש יוצא לדרך בישראל
צילום: מנהל
אל מול כלל הקטגוריה שנראית כעת דלילה בהיצע ובמספר הגרסאות (חלק מכך בגלל היעדר ESP בגרסאות הפשוטות) נוחת ה-D-מקס החדש עם שפע גרסאות, שכולל גרסה עם תא נהג יחיד או עם תא כפול, אפשרות להנעה אחורית או כפולה ותיבה אוטומטית או ידנית (רק ידנית בגרסת תא הנהג היחיד). גרסאות הקבינה הכפולה המבוקשות יותר ובהרבה, יוצעו בשלוש רמות גימור.
איסוזו D-מקס החדש יצויד כמובן בבקרת יציבות וב-6 כריות אוויר כסטנדרט (חלק מהמתחרים מצוידים עדיין רק ב-2 ולאחרים 6 רק בגרסאות היקרות). המחירים יחלו מ-168,000 לגרסת חד-קבינה ידנית. מחיר הגרסה כפולת הקבינה יחל ב-173,000 שקלים עם תיבה ידנית או 217,000 שקלים בגרסה כפולת ההנעה האוטומטית. גרסת הפרימיום המצוידת ביותר, תוצע רק עם הנעה כפולה ותעלה 240,000 שקלי. גרסה זו תכלול בקרת אקלים, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה, ריפוד עור, מחשב דרך, בקרת שיוט, בלטות', כיוון חשמלי למושב הנהג, חישוקים קלים ועוד. גרסת ביניים (LS) עם הנעה אחורית ותיבה אוטומטית תעלה 207,000 שקלים או 230,000 שקלים עם הנעה כפולה. זו האחרונה (LS כפולת הנעה) תכלול את רוב התוספות של גרסת הפרימיום (למעט עור, בלטות' וכיוון חשמלי).
איסוזו D-מקס החדש יוצא לדרך בישראל
צילום: מנהל
ב-UMI מאמינים שעם הדגם החדש הם ימשיכו להוביל את שוק הטנדרים שהצטמק בשנים האחרונות. באופן מעניין לאירוע ההשקה לציבור הרחב ביום שישי ה-23/3 הם הצליחו להביא רק דגמים תאילנדים עם הגה ימני. אלה אמורים אחרי ההשקה הישראלית להמשיך את סבב ההשקות האירופאי.
מסירות ראשונות יחלו במאי, וזו אחת הסיבות שהמחירים עדיין אינם סופיים. עם זאת היבואנית מאמינה שלמרות הפתיחה המאוחרת היא תצליח למכור השנה כ-1,500 כלים, היקף דומה למכירות 2011.