קיה סידקיה, חברה אחות ליונדאי, משיקה היום בז'נבה את הדור השני לסיד – אחות ליונדאי i30 שאותה כבר הספקנו להכיר ואף כבר הספקנו לנהוג בה. בהמשך למידע שכבר הבאנו בפניכם בעבר, התווספו עוד כמה מפרטים ותמונות, אך מן הסתם הפתעה גדולה לא לוותה את ההשקה. הסיד החדשה מתאפיינת בקווי העיצוב העכשוויים של קיה (המוצלחים מאוד, לדעת רבים) – קווים המעניקים לסיד החדשה מראה מעודכן ומחודש ביחס לדגם הנוכחי, היוצא. מעבר לקווי העיצוב החדשים והמעודכנים באופן כללי, בולטות מסגרות החלונות המוכרמות, התפיחות על מכסה המנוע וכמובן – הסבכה הקדמית המעודכנת, החדשה. יחידות הפנסים החדשות כוללות תאורת LED ליום. גם בפנים הכל עודכן כאשר עיקר הדגש הושם – כך מבטיחים בקיה – על הנדסת אנוש משופרת וידידותיות לנהג; בין השאר הועברו מתגים וכפתורים על גלגל ההגה, וגם איכות החומרים וההרכבה אמורה להיות טובה ממה שהוצע בדגם היוצא.
קיה סיד חדשה – החשיפה
צילום: מנהל
קיה סיד החדשה יושבת אמנם על אותו אורך בסיס גלגלים (265 ס"מ) אך היא ארוכה ב-5 ס"מ (431 ס"מ כאן), נמוכה בס"מ (147 ס"מ בחדשה) וצרה בס"מ (178 עכשיו) ביחס לדגם היוצא.
היצע המנועים לא השתנה מהותית, אך בקיה טוענים שרובם ככולם עברו טיפול שנועד לשפר את צריכת הדלק ולהקטין את פליטת המזהמים. עם ההשקה פרסמו בקיה את מגוון המנועים שישרתו את הסיד, הכולל 1.4 ו-1.6 ליטר בנזין (100 ו-130 או 135 כ"ס בהתאמה) וצמד דיזלים – שניהם בנפח 1.6 ליטר – עם 110 או 128 כ"ס. כל הגרסאות תוצענה עם תיבות 6 הילוכים – ידנית או אוטומטית – כאשר הדיזל 1.6 ליטר תוצע גם עם תיבה אוטומטית רובוטית בעלת 6 מהירויות.

באירופה יחל שיווק הסיד החדשה בתצורת ההאצ'בק בחודש יוני כאשר תצורת הסטיישן תשווק מספטמבר. מטלקאר, יבואנית קיה, נמסר כי הסיד החדשה תגיע לישראל במהלך השנה כשטרם נקבע מועד מדויק לתחילת שיווקה.