חברת השיפורים השוויצרית, הידועה בעיקר משיפוריה המוערכים למכוניות פורשה, מציגה מדי שנה בתערוכת ז'נבה – המגרש הבית שלה – קונספט מעניין. כך, למשל, ב-2009 היא הציגה מכונית חשמלית בשם iChange המסוגלת להשתנות מהכלת נוסע אחד לשלושה – בלחיצת כפתור. ב-2010 הייתה זו חשמלית נוספת בשם UC, וב-2011 הפתיעו השוויצרים עם מכונית חוף משעשעת למדי בשם במבו, המתכתבת עם מכוניות מקבילות מהעבר.
השנה הרעיון הוא מעט שונה. במקום להציג מכונית קונספט, מציגה רינספיד רעיון בדמות תוספת. המהות פשוטה ביותר: כשתצטרכו מקום אחסון נוסף, פשוט חברו תוספת על גלגלים למכונית החשמלית שלכם, והשתמשו בה לצרכיכם. ואם אינכם זקוקים לה – פשוט נתקו אותה בתוך שניות והשאירו אותה בבית. הרעיון נקרא Dock+Go וכשמו כן הוא – מעין תחנת עגינה שמחברת בין הרכב ל"קיטבג" נוסע, שמגדיל משמעותית את מקום האחסון. ואפשר, כמובן, להתאים את הקיטבג לצרכים שונים: שליח פיצה ירצה קופסה מחוממת, חובבי סקי ירצו מקום אחסון לציודם וחובבי מוזיקה ירצו מכונת מולטימדיה עם מערכת סאונד משובחת. זו האחרונה היא גם גרסת התצוגה שתתארח בז'נבה, כשהיא מאפשרת חיבור למכונית סמארט חשמלית שנבחרה לשמש כדוגמא. ברינספיד טוענים שכל מכונית חשמלית עירונית יכולה להוות בסיס ל"תוספת על גלגלים", בכפוף להתאמות הנחוצות.
תוספת על גלגלים למכונית חשמלית
צילום: מנהל
וזה לא הכל – במקביל למקום האחסון הנוסף, יכול ה-Dock+Go לאחסן גם סוללות, באופן דומה לקניית סוללות מוגדלות עבור מכשירים סלולריים. ואם לא סוללות – אז מנוע בעירה פנימית או תא דלק. כאן נכנס לעבודה ציר הגלגלים השלישי: מנוע שכזה יכול להניע אותו ובמקביל להטעין את סוללות הרכב החשמלי. ברינספיד קוראים לזה ואריו-היבריד.
הקונספט עמוס בעוד שלל חידושים ורעיונות כדוגמת מסך מיוחד במקום הגריל הקדמי שמקרין מסרים על איכות הסביבה, או סתם מציג את עמוד הפייסבוק של הבעלים; שימוש בחומרים מיוחדים שמצליחים להישאר קרירים בקיץ או חמימים בחורף; גג שמסוגל להיות אטום או שקוף; הגה עם תחנת עגינה משלו לסמארטפון; טעינה ללא כבלים של הסוללות החשמליות ועוד הפתעות.
תוספת על גלגלים למכונית חשמלית
צילום: מנהל
כבעבר, רינספיד לא בנתה את כל הטכנולוגיה בעצמה, אלא נעזרה בעשרות חברות טכנולוגיות מתחומים שונים, שהפכו את הקונספט הזה למציאות. ואם תהיו בעצמכם בתערוכת ז'נבה הקרובה, שנפתחת בעוד כשלושה שבועות, תוכלו לראות אותו במו עיניכם.