אלן מולאלי, נשיא ומנכ"ל פורד
פורד מצרפת גרסת בסיס חדשה להיצע מנועי האקובוסט. מדובר במנוע שלושה צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 1.0 ליטר והזרקת דלק ישירה. מנוע זה יוצע במקביל למנוע ה-1.6 ליטר המוכר כשכבר בחודש הבא יוצע לרוכשי פורד פוקוס בבריטניה. מדלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר כי הוא לא צפוי להגיע לפוקוס הישראלית בשנתיים הקרובות.

מנוע זה, המהווה את גרסת הכניסה למשפחת מנועי האקובוסט (מעליו קיימים מנועי ה-1.6, 2.0 ליטר ו-3.5 ליטר), הוצג רשמית בתערוכת ניו-דלהי בתחילת החודש. שם הוא פיאר את מכונית התצוגה 'אקוספורט' (Ecosport) – התשובה של פורד לניסאן ג'וק – אבל כבר בקרוב הוא עתיד למצוא את מקומו בדגמים נוספים וביניהם ה-C מקס, גרנד C מקס וה-B מקס החדש (מיניוואן על בסיס הפיאסטה שהוצג בתערוכת ז'נבה 2011).
מנוע 1.0 ליטר טורבו לפורד פוקוס
צילום: מנהל
פורד פוקוס, ראשונה לקבל את מנוע ה-1.0 ליטר
מנוע ה-1.0 ליטר שבפוקוס מוצע בשתי רמות הספק: 100 כ"ס או 125 כ"ס (כמו מנוע ה-1.6 ליטר המוכר). נתון המומנט מציג כמובן שיפור נאה ביחס למנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי: 17.3 קג"מ (20.3 קג"מ בהגדשת יתר) בטווח שבין 1,400-4,500 סל"ד (לעומת 16.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד במנוע ה-1.6 ליטר). נתוני פליטת הפחמן דו חמצני (CO2) עומדים על 109 גרם לק"מ, או 114 גרם לק"מ למנוע עם ה-125 כ"ס וזאת לעומת 159 גרם לק"מ במנוע ה-1.6 ליטר המוכר.

מחירי פורד פוקוס עם יחידת ה-1.6 ליטר האטמוספרית, מתחילים ב-13,995 ליש"ט בבריטניה (כ-82,000 שקלים). מחיר הפוקוס אקובוסט 1.0 ליטר בגרסת ה-125 כ"ס, תעלה כ-250 ליש"ט יותר ממנוע ה-1.6 הקונבנציונלי.