ג'יפ גרנד צ'רוקי EV של סדנת AMP
עד כה מככבת בראש רשימת דגמי ג'יפ גרנד צ'רוקי גרסת ה-SRT8 עם תג מחיר של כ-55,000$ בארה"ב. מדובר בגרנד צ'רוקי היקר בהיצע – עד כה. במסגרת תערוכת דטרויט הציגה חברה אמריקאית עצמאית בשם AMP גרנד צ'רוקי חשמלי שתג המחיר שלו – 57,400$. דבר ההופך אותו לגרנד צ'רוקי היקר אי פעם, גם אם אינו מגיע ישירות מאולם הייצור של ג'יפ.
ואכן – לא מדובר בג'יפ מהמפעל, אלא בגרסה מוסבת המיוצרת על ידי AMP שכבר החלה לרשום הזמנות מאז ההשקה בדטרויט. AMP מתמחה מזה מספר שנים בהסבת SUV להינע חשמלי והגרנד צ'רוקי EV (זה השם המלא) מצטרף למרצדס ML חשמלית שכבר מוצע מזה למעלה מחצי שנה ע"י הסדנה.
AMP מסבים הן גרסאות 2x4 והן 4x4 להינע חשמלי כאשר התהליך כולל הוצאת המנוע המקורי, תיבת ההילוכים, הדיפרנציאל אחורי, מיכל הדלק וגל ההינע והחלפתם במכלולי יחידת הכוח החשמלית. את מנוע הבנזין הגדול מחליפים צמד מנועים חשמליים המייצרים יחד כ-207 כ"ס המספיקים להאיץ את רכב השטח הכבד מעמידה ל-100 קמ"ש תוך כ-10 שניות בלבד. סוללה בתפוקה של 37.6 קילו וואט שעה מחליפה את מיכל הדלק בתפקיד ספקית האנרגיה ושקע חשמל ביתי יספיק למלא את הסוללות לאפשר טווח נסיעה בין 130 ועד 160 ק"מ, תלוי באופי הנסיעה.

בשלב זה עמלים ב-AMP בסגירת הסכמי שיווק ומכירות מול סוכני מרצדס וקרייזלר בארה"ב, כאשר רשימה ראשונה של נקודות מכירה כבר התפרסמה בארה"ב. לא ברור האם ישווק גרנד צ'רוקי EV גם מחוץ לאמריקה, אך ברור בהחלט של-AMP תוכניות מרחיקות לכת להגדיל את ארסנל כלי הרכב המוסבים לחשמל שלהם.