פורד מונדיאו
פורד מונדיאו ואחיותיה לפלטפורמה, המיניוואנים הגדולים S מקס וגלאקסי, עברו עם פתיחת 2012 לשימוש מלא במנוע הטורבו החדש והמודרני של פורד (המכונה אקובוסט - EcoBoost). מנוע ה-2.0 ליטר המוגדש, בגרסת 203 כ"ס, יחליף את יחידת ה-2.3 ליטר (160 כ"ס) בגלאקסי ובגרסאות הבסיס של המונדיאו וה-S מקס. הגרסאות הבכירות ימשיכו להציע את גרסת ה-240 כ"ס של מנוע האקובוסט. יחד עם המנוע המשודרג, תגיע גם תיבת הפאוור-שיפט כפולת המצמדים (שישה הילוכים) שתחליף את האוטומטית הרגילה.
מדובר בשיפור משמעותי ביותר מבחינת הספק ומומנט, כאשר פורד S מקס יאיץ למאה ב-8.5 שניות ופורד גלאקסי ב-8.8 שניות, לעומת 11.2 ו-11.6 בהתאמה בעבר. במונדיאו מדובר בשיפור מהותי לא פחות, עם 7.9 שניות לעומת 10.5 בעבר. המנוע החדש אמור להיות גם חסכוני יותר בדלק בהשוואה ליחידת ה-2.3 ליטר היוצאת.

שיפור הכוח המהותי ממתיק את הגלולה של העלאת המחירים במונדיאו (בכ-3,000 שקל). בגלאקסי השדרוג מגיע ללא תוספת תשלום, ואילו ב-S מקס חלה הוזלה מפתיעה של 15,500 שקל ל-175,000 שקל, מחיר שימצב את המיניוואן הגדול קרוב מתמיד למיניוואנים קומפקטיים כמו פיג'ו 5008 או מאזדה 5.