לוקסג'ן 5. משפחתית גדולה מטייוואן
טייוואן מצטרפת היום (ד') רשמית לרשימת המדינות שבשטחן מתוכננות ומיוצרות מכוניות נוסעים. חברת לוקסג'ן (Luxgen), שכבר השיקה בעבר רכב פנאי ומיניוואן (ה-7 SUV וה-7 MPV), נכנסת עמוק יותר לתחום מכוניות הנוסעים עם רכב סדאן חדש. לרכב החדש ניתן השם לוקסג'ן 5, והוא יתחרה במשפחתיות גדולות. נתוני מידות מלאים לא פורסמו (למעט בסיס גלגלים של 272 ס"מ). עיצוב המכונית החדשה מזכיר מאוד, שלא במפתיע, את מכונית התצוגה של לוקסג'ן מאפריל השנה. את הופעת הבכורה שלה היא תערוך בתערוכת טייפיי באפריל 2012.
ה-5 היא מכונית שעוצבה ותוכננה באופן עצמאי לחלוטין על-ידי הטייוואנים. היא תציע צמד מנועי טורבו-בנזין עם תזמון שסתומים משתנה. הקטן שבהם בנפח 1.8 ליטר, עם 150 כ"ס ו-23.5 קג"מ ותיבת חמישה הילוכים אוטומטית. הגדול בנפח 2.0 ליטר וייצר 170 כ"ס ו-26.1 קג"מ, והוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית (מתוצרת איסין היפנית). הגרסה הבכירה תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.5 שניות, ולמהירות מרבית של 210 קמ"ש.
עוד נמסר כי הדגם החדש יצויד במערכת מולטימדיה, שבאופן חריג בתעשיית הרכב עושה שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. מערכת זו תאפשר תאימות גבוהה לטלפונים ניידים, ותכלול אפשרות לגלישה באינטרנט ובדיקת דואר אלקטרוני מהרכב. היא תצויד גם במסך מולטימדיה גדול ("9), תצוגת מהירות עילית ובכל אבזור בטיחות הנדרש לצורך התקינה האירופית.
נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לשיווק הדגם החדש בישראל. לוקסג'ן עדיין לא מיוצגת על-ידי יבואנית ישראלית, ודגמי אינם נמכרים אצלנו.