סובארו BRZסובארו מציגה מעל לבימות תערוכת טוקיו אב טיפוס של הגרסה הסדרתית של סובארו BRZ. מן הסתם לא מדובר במקריות שבמקביל חשפה גם טויוטה את ה-GT 86 ה"אחות", שפותחה בשיתוף פעולה בין שתי היצרניות. בדרך מהקונספטים הראשונים ועד לגרסה הסדרתית לא הלך הרבה לאיבוד ובסך הכל נותרנו עם ספורט קופה נאה בהחלט שנראית בשלה ומוכנה לכיבוש אולמות התצוגה. נציין רק שהספויילר האחורי הגדול כמו גם צמד צינורות המפלט השמנים בכל צד מאחור נותרו בקונספט BRZ STi ולא עברו אל הגרסה הסדרתית (שם נסתפק בצינור מפלט אחד לכל צד). משהו צריך להשאיר, מן הסתם, לגרסאות חמות שאולי תוצענה בעתיד.
במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי היצרניות הוטל על סובארו לספק את המנועים, וכך נמצא ב-BRZ בוקסר בנפח 2.0 ליטר עם 200 כ"ס ומומנט מרבי של כ-21.0 קג"מ. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים באמצעות גיר עם 6 הילוכים, כאשר ניתן לבחור בין ידני לאוטומטי. מתכנני הספורט-קופה בחרו במנוע הבוקסר של סובארו בעיקר בשל הרצון לשמור על מרכז כובד נמוך ככל האפשר, מה שמאפשר לחסוך לא מעט מאמצים טכנולוגיים וטיפול במרכב ובמתלים הודות למבנה המנוע ש"מטבעו" שטוח ופחוס. הממדים החיצוניים אומרים 424 ס"מ אורך, 177.5 ס"מ רוחב ו-130 ס"מ בלבד גובה. בסיס הגלגלים הוא 257 ס"מ והמשקל הכולל עומד על כ-1,200 ק"ג בלבד.
כקופה קומפקטית בתצורת 2+2 לא מוצע שפע של מקום ליושבים מאחור גם בגרסה הסדרתית. אבל, כתוספת פרקטית מבורכת ניתן לקפל את מסעד המושב האחורי ולקבל נפח הטענה מכובד יחסית.
סובארו BRZ – גרסת הייצור (וידאו)
צילום: מנהל
הייצור צפוי להתחיל רק לקראת אמצע 2012 וגם אלינו היא אמורה להגיע באותה התקופה. עדיין מוקדם לדבר על מחירים, למרות שבאירופה מעריכים שמדובר יהיה בגזרת ה-30,000 יורו – כ-5-7% יותר מהלגאסי/B4 2.0 ליטר העולה אצלנו כ-160,000 שקל. נשמע לא רע...