ליברטי ארקטיקאנשי ג'יפ החליטו שהחורף הממשמש ובא הוא סיבה מספיק טובה להציע גרסאות מתאימות, וכך קיבלנו את גרסאות ה'ארקטיק' של הרנגלר וה'ליברטי'.

לא קשה לנחש מה הרעיון מאחורי גרסאות "חורפיות" אלה ולא צריך יותר מבט חפוז להבין במה דברים אמורים, אבל אם חשבתם שמדובר בחיות שטח שרק ממתינות להגיע בנסיעה לאחד הקטבים – אז בג'יפ הצליחו במשימתם. מן הסתם מדובר בגרסאות מאובזרות ו"משופרות אופטית" שלא ממש בנויות לחיות מתחת לאפס. ג'יפ רנגלר ארקטיק מבוסס – כמעט אירוני – על גרסה מיוחדת קודמת שלו, שנקראת 'סהרה' שנכון ניחשתם: אמורה להציע יכולות מדבריות ראויות. גרסת השלג מוצעת בשלוש אופציות צביעה "קרות": Winter Chill, Bright Silver ו- Bright Whiteשכולן אמורות להזכיר סופת שלגים או משהו קפוא דומה. הגג הקשיח הניתן להסרה צבוע בצבע המרכב והכנפיים הורחבו בכדי לחפות כראוי על גלגלי הענק הנעולים על חישוקי 17 אינץ' תרומת מחלקת החלפים והשיפורים של קרייזלר – MOPAR. המנוע המוצע לרנגלר ארקטיק הוא ה-V6 החדש בנפח 3.6 ליטר המציע 285 כ"ס מכובדים. הפנים, ככל הנראה כקונטרסט מתאים, דופן בעור שחור עם תפרים בצבע כתום, היכן שניתן לראותם. כסטנדרט מציעה גרסה זו – וכיאה לייעודה – חימום למושבים הקדמיים. אם עדיין הרעיון לא היה ברור וחד מספיק, אזיי תמצאו מגוון מדבקות בחוץ ובפנים שיעידו כי מדובר בגרסה הממונעת של איש השלג.
גרסאות מיוחדות לג'יפ רנגלר וצ'רוקי
צילום: מנהל
גם הליברטי (צ'ירוקי אצלנו) מקבל אופציה לכיבוד הקרח לה הוצמד השם המקורי 'ליברטי ארקטיק' והיא מבוססת על גרסאות ה'ספורט 4x4' של הדגם. גם כאן עיקר ה"התאמות" לייעוד החדש הן קוסמטיות, וכך כניגוד לצביעה הבהירה החיצונית יש שמשות כהות, חישוקים מיוחדים (16") המזכירים חישוקים קלאסיים של פורשה בשחור, כמובן, וידיות, מראות ועוד חלקים חיצוניים הצבועים כולם בשחור. כסטנדרט מקבלת גרסת הארקטיק גם פנסי ערפל. כאן המנוע הוא 3.7 ליטר V6 וותיק, המציע 210 כ"ס.

שתי גרסאות הארקטיק של ג'יפ – הרנגלר והליברטי – מיועדות לשוק האמריקאי בלבד, שם יחל שיווקן בסוף חודש זה (נובמבר).