סיאט אלתאה חשמלית
סיאט החלה בפיתוח מכוניות עם הנעה חלופית, כך נמסר מחטיבת הרכב הספרדית של קונצרן פולקסווגן. סיאט תציע מכונית חשמלית ללא בנזין ומכונית כלאיים נטענת (בנזין וחשמל) החל משנת 2015, והציגה בספרד צמד מכוניות אב-טיפוס שישמשו להליך הפיתוח. המכוניות, שייוצרו בכמות מצומצמת ותבססות על סיאט לאון ואלתאה הוותיקות, ישמשו לניסוי דינמי בהשתתפות משרדי ממשלה במדריד וקטלוניה.
סיאט אלתאה שתשתתף בניסוי היא מדגם ה-XL (גרסת המרכב הארוך), ותהיה חשמלית לחלוטין. מנועה יספק 115 כ"ס ו-27.5 קג"מ, מספיק בשביל מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-135 קמ"ש. סיאט לא מפרסמת נתוני טווח או כמה זמן תארוך טעינה מלאה. הלאון בניסוי מכונה טווין-דרייב (TwinDrive), ומצוידת במנוע בנזין יחד עם מנוע חשמלי נטען משקע החשמל. כאן טווח הנסיעה עומד על כ-52 ק"מ ללא בנזין, עם מהירות מרבית של 120 קמ"ש.
לדברי סיאט, זה יספיק בשביל לספק נתון תצרוכת דלק מרשים של 59 ק"מ לליטר בממוצע. מהירותה המרבית של המכונית, בשימוש בבנזין כמובן, תעמוד על 170 קמ"ש. הספרדים לא מפרסמים נתונים נוספים כלשהם לגבי מכוניות הניסוי. הדגמים הסדרתיים צפויים להתבסס על מכוניות מהדור הבא של סיאט, ולא על הדגמים הקיימים.