טראנסטאר דאגר, אנשי הסדנה מדברים גם על גרסה "חזקה באמת" עם 2,800 כ"סשיא מהירות עולמי שייך לוויירון סופר ספורט שהשיגה באמצע 2010, במסלול הניסויים של פולקסווגן מעל ל-431 קמ"ש. לגרסת הסופר-ספורט של הויירון 1,200 כ"ס והיא מיוצרת מאז 2005. השיא מוכר על-ידי ספר השיאים של גינס ונראה היה שיידרש זמן בכדי לקבוע שיא חדש. אבל, עתה נראה שלא רק שזה יקרה מהר משניתן היה להעריך – אם המספרים המצוינים בהמשך אכן נכונים, מדובר בליגה בהחלט שונה של ביצועים.
טראנסטאר דאגר: 0-100 ב-1.6 שניות
צילום: מנהל
טראנסטאר (TransStar Racing) היא מעין "סדנת חלומות" אמריקנית הממוקמת בפלורידה, אשר קיבצה סביב פרויקט ה'דאגר' (Dagger – פגיון) את מיטב מומחי השלדות, המרכבים, בניית מכוניות לפי הזמנה ומשפרי הרכב בארה"ב. המטרה: בניית המכונית המורשית לנוע על כביש ציבורי המהירה אי-פעם. המספר עליו מדברים שם אומר '480' קמ"ש מרביים, והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך... 1.6 שניות בלבד. אם זה נשמע דמיוני אזי יתר המספרים – אם הם אמיתיים – אמורים להפוך את העסק למציאות; מרכב הקרבון הקליל עוצב על ידי פיל פראנק, האיש שבין היתר העלה את קווי הסאלין S7 על לוח השרטוטים. המרכב יושב על שלדת מסבך צינורות פלדה ומציג ממדים אופייניים לז'אנר: רוחב של 213 ס"מ נדיבים, אורך של 488 ס"מ וגובה של פחות מ-107 ס"מ.
הדאגר שוקל – כך מובטח – 1,360 ק"ג בלבד, למרות תחנת הכוח האימתנית. זו מסופקת על ידי 'נלסון רייסינג' שכדבר שבשגרה סוחט ממנועים שהחלו בשברולט קורבט, 2,000 כ"ס עבור לקוחות המחפשים מכוניות לתחרויות האצה, עבור סירות משופרות, טנדרי ענק או סתם עבור החפצים לשפר את הקורבט החבוטה שלהם – ויש לא מעט כאלו בארה"ב. במקרה דנן, המנוע – המגיע מלוטש ובוהק כולו – טופל באופן מקיף שכולל בין היתר הגדלת הנפח ל-9.4 ליטר, הוספת זוג מגדשי טורבו והעלאת ההספק לכדי ...2,028 כ"ס! הצמיגים, אגב, הם מדגם המיועד למיאוצי דראג, מן הסתם, והרוחב הוא 325 מ"מ מלפנים ו-375 מ"מ מאחור! הגומי נעול על חישוקי 20 אינץ'.

פתאום ההבטחות לביצועים הדמיוניים נשמעות מעשיות: 0-100 קמ"ש תוך 1.6 שניות, כאמור, חציית קו 400 המטרים (רבע המייל – נתון תאוצה חשוב בארה"ב) תוך 6.6 שניות ומהירות מרבית של 300 מייל לשעה – 483 קמ"ש. יוצרי הדאגר לא מסתפקים במספרים המהממים האלו ומציינים עוד שמרחק העצירה מ-100 קמ"ש עומד על 30 מטרים בלבד. למרות שזה הדבר האחרון שאמור להטריד אתכם בדאגר, הפסיכים האמריקאים מוסרים גם נתון צריכת דלק, שגם הוא בתורו מעניין: 15 ליטר. זו כמות הדלק שהדאגר יבלע במהירות של 480 קמ"ש ...בדקה.
טראנסטאר דאגר: 0-100 ב-1.6 שניות
צילום: מנהל
אנשי טראנסטאר טוענים שהדאגר כבר מצא שני לקוחות מאושרים, ושבקרוב יוחל בייצור ובמסירה ללקוחות. המחיר בהחלט "אטרקטיבי" עם תג המתחיל ב-450,000 דולר. למוטרדים מבטיחים אנשי הסדנה כי בקרוב תוצע גרסה חזקה באמת שתתהדר ב-2,800 כ"ס מתחת לחופת המנוע שתוכל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך... שנייה בלבד.

וכאן באמת צריך לעצור לרגע; מחד, החבר'ה בהחלט נשמעים רציניים וכל העוסקים במלאכה יכולים להציג הוכחות לכך. מאידך, עדיין יש כמה שאלות ועובדות שצריכות לקבל מענה. ראשית – הסדנה מצהירה על ייצור 5 יחידות בלבד, כאשר כאמור 2 כבר נמכרו. למה? שנית – למה מכונית עם ביצועים מהממים שכאלו, שנועדה לשבור שיאים מוצעת כקונברטיבל ללא גג קשיח מעל לפדחת? נשמע קצת מטריד כשחושבים על התסרוקת, לא? אחרון חביב – המספרים.
ובמילים אחרות, כשנראה – נאמין. בכל זאת, מדובר בנתונים גלקטיים שטרם חווינו על כדור הארץ שלנו. אנחנו מחכים במתח לראות מה יוליד יום ומתי תראה מפלצת הביצועים הראשונה אור שמש. וכפי שאמרו פעם באיזה כפר בעמק: "זה אחלה סיפור – גם אם לא כל הפרטים נכונים...".