סובארו אימפרזה החדשהלא נופתע לגלות אם אתם לא מכירים את שמו של ראש מחלקת העיצוב החדש של סובארו, סואמו נאמבה. האיש שאחראי על עיצוב סובארו אימפרזה (סובארו B3 בשבילנו) החדשה, הוא אחד המעצבים הוותיקים ביותר בתחום הרכב ביפן. בתיק העבודות שלו נכללות מכוניות כמו סוזוקי סוויפט משנות השמונים, סוזוקי וואגון R הקטן ואפילו מיצובישי i-MiEV של השנים האחרונות. "עבדתי גם על כל מיני מכוניות תצוגה של דייהו ויונדאי, אבל אסור לי לגלות באיזה דגמים מדובר".

אבל כעת יש לנאמבה משימה חדשה: להכניס אופי וכוח משיכה לסובארו. "עד עכשיו לקוחות קנו סובארו בגלל טכנולוגיה ואמינות, אבל הייתי רוצה שבעתיד הם ירכשו את המכוניות גם בגלל העיצוב. יש לנו טכנולוגיה מתקדמת עם הנעה כפולה ובעתיד ננסה להדגיש זאת יותר במכוניות שלנו. איך עושים זאת? להדגיש את הכנפיים ואת הגלגלים והזווית שלהם. ליצור תחושה שיש מפסק פתוח והרגשה של יציבות. החל מהאימפרזה החדשה אנחנו רוצים ליצור תחושה של יותר כוח, כאילו המכונית מוטה יותר לפנים".

מה עוד אנחנו יכולים ללמוד מהאימפרזה החדשה?
"באופן כללי אנחנו מנסים ליצור מראה משפחתי לחזית של סובארו. שאנשים יזהו מרחוק שמדובר בדגם שלנו. ולכן הפנים של האימפרזה החדשה יגיעו בעתיד לכל הדגמים".

את ההשראה מקבל נאמבה בייחוד מיצרניות אירופיות. "תמיד אהבתי את הכיוון של ב.מ.וו ואודי, כי אני חושב שהן מובילות את שאר היצרניות מבחינת העיצוב. אני חושב שגם סיטרואן עם ה-DS ומיני, מצאו כיוונים נאים ומעניינים. בסובארו אני אוהב דווקא את סובארו 1,000 הישנה משנות השישים (דגם ההנעה הקדמית הראשון של היצרנית, שנמכר גם בארץ תחת הכינוי FF). ממנה אני שואב השראה לעתיד, וגם מסובארו B4 בדור הלפני אחרון".

נאמבה, שמתמחה במכוניות קטנות, היה שמח לראות אחת כזו מתוצרת סובארו. "ברור שמבחינת שיווק טוב שתהיה לנו מכונית קטנה, אבל מאוד יקר לפתח דגם כזה ולכן אנו עורכים הרבה מחקרים בנושא. אישית הייתי שמח לעצב מכונית כזו".