ניסאן ג'וק. מפתח שרירים?
האם היפנים מתכננים גרסת 480 כ"ס של ניסאן ג'וק? כך עולה מדיווחים המגיעים מהתקשורת היפנית, והתפשטו כשדה קוצים באינטרנט בימים האחרונים. המנוע וההנעה הכפולה יגיעו מלא אחרת מאשר ניסאן GT-R, מכונית הספורט הקיצונית, ובשלב זה לא ברור אם מדובר ברכב שישמש רק לקידום תדמית, או שתוצע מהדורה מיוחדת של הג'וק עם השילוב הזה.
ניסאן ג'וק המחוזק יצויד במנוע טווין-טורבו בנפח 3.8 ליטר, גרסה מוחלשת של מנוע ה-V6 שנמצא ב-GT-R, שם הוא מספק 530 כ"ס. במכונית הספורט זה מספיק לביצועים מצוינים של 3.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 310 קמ"ש. למרות שהג'וק קל בכ-500 ק"ג מה-GT-R, עדיין לא ידוע אם הוא יצליח להציע את אותה רמת ביצועים. רכב הפנאי הקטן של ניסאן מוצע כיום בגרסתו החזקה ביותר עם מנוע 1.6 ליטר טורבו שמספק 190 כ"ס, ומאיץ אותו מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.0 שניות ולמהירות מרבית של 215 קמ"ש.
מה שכן ידוע, לפחות לפי השמועות, הוא שהסופר-ג'וק יציע עיצוב אגרסיבי שיכלול מרכב רחב, שיפורים אווירודינמיים שונים (כולל ספויילר אחורי גדול וכפול מאחור) וחישוקים קלים גדולים. החשיפה הרשמית מתוכננת ככל הנראה לתערוכת טוקיו הקרובה, שתתקיים השנה ב-11-3 בדצמבר, אז גם נדע טוב יותר האם מדובר ברכב אחד מסוגו או שניסאן תפתיע אותנו עם מהדורה מיוחדת.