מפעל פיג'ו בטורקיה (ארכיון)
ממשלת טורקיה מעוניינת להקים יצרנית רכב טורקית עצמאית, כך על-פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג. מהדיווח עולה כי שר התעשייה הטורקי, ניהאט ארגון, מעוניין להקים יצרנית שתהפוך לשחקנית מרכזית בשוק המקומי, שצפוי לעמוד בשנת 2011 על 600,000 מכוניות. שליש מהמספר הזה מיוצר בטורקיה כבר היום, אך על-ידי יצרניות זרות.
טורקיה היא כיום מרכז פעילות חשוב בתעשיית הרכב העולמית, ומיוצרות בה מספר גדול יחסית של מכוניות שרובן גם מיוצאות למדינות שונות, בהן ישראל. בין הבולטות שבהן נמצאות יונדאי אקסנט (מהמכוניות הנמכרות ביותר בטורקיה), רנו פלואנס ופורד קונקט. למרות שורה של מפעלי ייצור שהוקמו על-ידי יצרניות בינלאומיות, לטורקים אין תעשיית רכב עצמאית כלל.
לפי תוכניות שר התעשייה הטורקי, יצרנית הרכב שתוקם צריכה להפוך לסיפור הצלחה מסחרר, ולמכור נתח שוק של 20%, ובמילים אחרות למכור כ-120,000 מכוניות. מדובר ביעד שאפתני מאוד עבור יצרנית חדשה, וכזה שידרוש מהממשל להעניק לה שורה של הטבות מחד, ולפתח מכונית תחרותית ברמה בינלאומית מאידך, מה שגם עשוי להצביע על כוונת טורקיה לשווקה ברחבי אירופה או אסיה.