סטיב מאטין. מוולוו ללאדה
סטיב מאטין, מי שכיהן במשך קרוב לשני עשורים בתפקידי עיצוב במרצדס ואחראי לדגמים כמו ה-S קלאס וה-SL הנוכחיות, מונה למנהל העיצוב של לאדה (Lada). יצרנית הרכב הרוסית, שנרכשה לאחרונה על-ידי רנו, מעוניינת לבצע מהפך תדמיתי, ולהפוך מיצרנית מכוניות זולות ופשוטות למותג עם מכוניות מסוגננות ויקרות יותר. העיצובים הראשונים של לאדה תחת שרביטו של המעצב הבריטי צפויים בתוך שלוש שנים לפחות.
מגזין "אוטוויק" ההולנדי מדווח כי מאטין, שכיהן עד לפני כשנתיים כמעצב הראשי של וולוו, ואחראי שם בין היתר ל-XC60, ל-C30 ול-S60 החדשה (אותה עיצב טרם עזב את וולוו ב-2009), יעמוד בראש סדנת עיצוב חדשה שלאדה מקימה במוסקבה, ושתיפתח לקראת סוף השנה, באופן סמלי כמעט במקביל לסיום ייצורה של המכונית המזוהה ביותר עם לאדה (וללא ספק המיושנת ביותר), ה-2101 המבוססת על פיאט 124. מאטין יידרש ליצור שפת עיצוב מודרנית לדגמי לאדה, שיתבססו על מכוניות של רנו וניסאן. לאדה אף החלה לאחרונה בשיווק גרסה משלה לרנו לוגאן MCV, תחת השם לאדה לארגוס (Largus), עדיין ללא הבדלי עיצוב משמעותיים בהשוואה לדגם המקביל של דצ'יה-רנו.
המהלך החדש של לאדה, כך ניתן לשער, נועד בניסיון לשחזר את ההצלחה המרשימה שביצעה קיה לפני מספר שנים. יצרנית הרכב הקוריאנית, שסגנון או עיצוב לא היו ממאפייניה הבולטים ביותר, שכרה את שירותיו של מעצב מרצדס ופיג'ו לשעבר, פיטר שרייר, וזה חולל מהפכה בעיצוב המותג. שרייר אחראי בין היתר לדגמים כמו קיה פיקנטו, פורטה וספורטאז' החדש, זאת לאחר שבעבר עיצב את הדורות הראשונים של מרצדס CLS ואודי TT.