סמארט פורטו חשמלית
סמארט פורטו (Fortwo), הננסית ששיווקה בישראל חודש השנה, תוצע מאביב 2012 בגרסה חשמלית חדשה ומשופרת. היא תיוצר יחד עם דגמי הבנזין והדיזל במפעל דיימלר בהאמבך שבצרפת, ותשווק במספרים גבוהים משמעותית מהגרסה היוצאת, ששיווקה הוגבל לכ-2,000 יחידות. הפעם השיווק יהיה בממדים סדרתיים משמעותיים (כלומר יותר מ-10,000 יחידות).
בדיימלר מספרים כי הדגם המחודש, שזוכה לשינויי עיצוב קלים (הבולטים שבהם סבכה בולטת וסמל סמארט עצום), יהיה חזק ויעיל מקודמו. הפורטו המשופרת תציע מערך מצברי ליתיום-יון חדש שמסופק על-ידי דוייטשה אקומוטיב (Deutsche ACCUmotive) במקום על-ידי טסלה, עם קיבולת של 17.6 קילו-וואט שעה לעומת 14 במצברים הישנים. המנוע החשמלי יוכל לספק תודות לכך הספק קבוע של 47 כ"ס (27 בעבר) ורגעי של 74 כ"ס (40 בעבר). גם המומנט שופר מ-12.2 ל-13.2 קג"מ, ואיתו הביצועים: מיאוץ מעמידה ל-60 קמ"ש יארוך מעתה חמש שניות בלבד לעומת 6.5 בעבר, והמהירות המרבית עלתה ליותר מ-120 קמ"ש, לעומת 100 בלבד בעבר.
תוספת הכוח לא באה על חשבון טווח הנסיעה, וזה שופר מ-115 ק"מ בין טעינות ליותר מ-140 ק"מ (בשני המקרים בנהיגה עירונית, לה מיועדת הפורטו בכל גרסאותיה). טעינת המצברים ממצב בו הם מרוקנים לחלוטין לטעינה מלאה תארוך שמונה שעות בשקע ביתי או פחות משעה באמצעות עמדת טעינה מהירה. כמו בעבר, ניתן יהיה לתכנת את המיזוג כך שיקרר או יחמם את תא הנוסעים לפני הנסיעה, כל עוד הרכב מחובר לשקע החשמל. לראשונה, תכנות המיזוג יתאפשר גם באמצעות טלפון חכם או באתר אינטרנט ייעודי, כאשר אלו יאפשרו גם תכנון מסלול בהתאם למצב הטעינה.
סמארט לא מפרסמת מה יהיה מחיר הפורטו החשמלית המחודשת. בשלב זה לא ידוע אם בכוונת חברת כלמוביל, יבואנית סמארט, לשווקה בישראל.