צעירי ישראל עוד זוכרים את הרעש שעשה הפולאריס RZR ('רייזור' בעברית) עת נחת בחופי הארץ; היה זה הסמן הימני בתחום ההולך ומתפתח באגף ה-UTV או SxS (טנדרונים קלים המיועדים בעיקר לעבודה במקורם) – הבאגים הקרביים. כמו לא פעם בתעשיית הפנאי הענקית בארה"ב – טרקטורונים, רכבי שטח קלים (פולריס ריינג'ר ושות') ואופנועי ים – הענף התפתח והקצין כשבשנים האחרונות הנישה הלוהטת והמעניינת ביותר היא נישת הספורט והפנאי. הצלחת יצרניות זעירות רבות – בארה"ב בעיקר – המציעות באגים קרביים על בסיס אותם UTV או ערכות שיפורים המאפשרים ביצועי שטח מרשימים הניעה את יצרניות ה-UTV להציע ואריאציות קרביות משלהן.

גולשינו כבר התוודעו לפולאריס RZR, כאמור, אך גם לקאוואסאקי Teryx (שאינה מיובא עדיין באופן סדיר) ולקאן-אם קומנדר הספורטיביים. זמן רב המתינו חובבי הז'אנר לתגובת ארקטיק-קאט האמריקאית, זמן שלווה בחרושת שמועות בפורומים ובאתרים הרלוונטיים שבישרו על חיה קרבית וארוכת מהלך מתלים איתה ניתן לזנק למירוץ ה'באחה 1000' ישר מנגרר הטנדר. לאחר הדלפה של תמונה מטושטשת לפני מספר חודשים שכבר יותר מרמזה שיש למה לצפות, נחשפו עתה רוב הפרטים אודות הארקטיק-קאט ויילדקאט.

לגבי המראה – לא הותירו אנשי היצרן האמריקאי מקום לספקות; מדובר בואריאציה מוגבהת וארוכת מתלים של באגי ספורטיבי לכל דבר, ללא כל ניסיון להיראות ככלי עבודה או כמשהו המיועד לשימוש שאינו אטרף בשטח. הכלי – כך ארקטיק-קאט – תוכנן לספוג כל תוואי שטח ולעמוד בכל סוג של נהיגה, גם הקיצונית ביותר. אז נכון שמאחור יש ארגז קטן ושניתן אף להעמיסו בציוד ששוקל עד 136 ק"ג, אבל הכוונה לא היתה מטען בסגנון חבילות חציר או מיכלי סולר עבור הטרקטורים בשדה.

מנוע ה-V-טווין בנפח 951 סמ"ק מציע 95 כ"ס חסרי תחרות בקטגוריה, המעביר את כוחות אל הגלגלים האחוריים או אל כולם לפי דרישה, באמצעות גיר רציף עם 2 יחסי העברה. על כל צרה מוצע גם נועל דיפרנציאל אחורי חשמלי. ההגה הוא הגה כוח חשמלי והתאורה היא מסוג LED חסכונית בצריכה וחזקה בעוצמה. לא נמסר נתון משקל עצמי רשמי, אך מדובר ככל הנראה גם כאן בנתון חסר תחרות עם הערכה המדברת על כ-450 ק"ג בלבד. ההספק נשמע פתאום הרבה יותר מרשים...

המתלים מלפנים הם עצמות עצה כפולות עם מהלך של 43.2 ס"מ ומאחור – רב-זרועי עם מהלך של 45.7 ס"מ עם בולמים מתכווננים. גם מספרים אלו מהווים שיא בקטגוריה. אל מהלך המתלים חסר התקדים ניתן לצרף מרווח גחון מינימאלי של 33 ס"מ וגלגלים בקוטר 26 אינץ' להשלמת חבילת השטח המוכנה למירוץ של ארקטיק קאט.

מחיר הויילדקאט בארה"ב נקבע על 16,000$ והמכירות שם יחלו במהלך השבועות הקרובים. נותר לחכות ולראות האם יבואני ארקטיק-קאט לארץ יביאו את הויילדקט (סביר להניח), האם ניתן יהיה להעבירו תקינה כחוק (נחזיק אצבעות) וכמובן – מה יהיה מחירו (לא בחינם... אנחנו נהמר על 115,000+ שקל). וכן, אנחנו ממש בעד...