מנכ"ל GM, דן אקרסון (משמאל), אתמול במסיבת העיתונאים עם נשיא התאחדות העובדים
הסוף לשמועות, לפחות לפי שעה. מנכ"ל ג'נרל מוטורס, דן אקרסון, אמר במסיבת עיתונאים שנערכה אמש (ד') בדטרויט כי הקונצרן האמריקני לא מתכוון למכור את אופל. "אנחנו לא מגיבים לשמועות, והיו הרבה שמועות, אבל אומר את זה: אופל לא למכירה", כך לפי אקרסון בתגובה לשאלת עיתונאי. מנכ"ל GM אמר את הדברים, שפורסמו על-ידי סוכנות הידיעות רויטרס, באירוע לציון פתיחת המו"מ השנתי עם הנהלת ארגון עובדי הרכב רב ההשפעה.
זוהי הפעם הראשונה בה בכיר בג'נרל מוטורס מצהיר באופן רשמי ושאינו משתמע לשני פנים שאופל לא למכירה. זאת לאחר שמילות עידוד שסיפק יו"ר אופל והכחשה לא רשמית שנאמרה כביכול על-ידי אקרסון, לא הצליחו להעלים את השמועות שנפוצו בחודש יוני.
שנתיים אחרי שג'נרל מוטורס ביטלה ברגע האחרון את מכירת אופל למגנה הקנדית - מכירה בה תמך אקרסון שהיה אז רק חבר בחבר המנהלים - התקשורת הגרמנית פרסמה שמועות לפיהן נושא המכירה חזר לשולחן הדיונים. בהמשך נטען כי GM מנהלת מגעים עם מספר יצרניות רכב סיניות ועם יונדאי, בין השאר, לגבי מכירת המותג. יונדאי הכחישה כי בכוונתה לרכוש את אופל, מה שלא הפריע למנכ"ל פולקסווגן, מרטין וינטרקורן, להשתמש בשמועות כדי לערער את תדמית מתחרתו הגדולה בגרמניה.
וינטרקורן העריך בפני כתבים כי האפשרות הסבירה יותר למכירת אופל היא לסינים, ועורר את חמתם של בכירי ג'נרל מוטורס שהגיבו לדברים באופן חריג בחריפותו. אלא שעד אתמול, האמריקנים סירבו להגיב לשמועות, וחזרו על תגובה אחידה מצד כל הגורמים הרשמיים לפיה ג'נרל מוטורס אינה מגיבה לספקולציות.
עדיין על השולחן?
למרות ההכחשה הברורה, בסוכנות הידיעות רויטרס מצטטים אנליסטים בתעשייה שמעריכים כי כמו במקרים רבים אחרים בעבר, גם כאן אין הבטחה לכך שאופל לא תימכר. "רוב המנכ"לים במצב הזה יגידו לך שהחטיבה שלהם לא עומדת למכירה עד שהיא מכורה", כך על-פי אנליסט בחברת ג'פריז. באופל עדיין לא הגיבו להודעתו החדשה של אקרסון.