למונית המצולמת אין קשר לכתבה
החמדנות לא משתלמת. נהג מונית שגבה מתייר 150 שקל בעבור נסיעה שהמחיר המרבי המותר לגבייה עבורה עומד על 104 שקל, ייאלץ לוותר על מקור פרנסתו במשך 11 חודשים – כך קבע סגן נשיא בית משפט השלום בראשון-לציון, השופט אברהם הימן.
ראשיתו של המקרה בנסיעה מיוחדת ("מונית ספיישל") שהזמין תייר, במטרה לנסוע ממלון בתל-אביב לפארק המדע ברחובות. הנהג בחר שלא להפעיל מונה, ובתום הנסיעה דרש מהנוסע 150 שקל, 46 שקלים יותר מהתשלום המרבי המותר לגבייה בעבור נתיב הנסיעה.
התייר, שהבין מיד שהתשלום גבוה באופן חריג, פנה בתלונה למשרד התחבורה, וזה פתח בחקירת המקרה והגיש בסופה כתב אישום כנגד הנהג. בפסיקתו קבע השופט הימן כי מדובר בעבירה חמורה מאוד, אך התחשב בקנס שקבע – 300 שקל בלבד – במצבו הכלכלי הקשה של הנהג. עם זאת, עונש פסילה של 11 חודשים שימנע ממנו מלהתפרנס, יגרום לו ככל הנראה לחשוב טוב אם משתלם לגבות 46 שקלים יותר מהמותר. מלבד העונש הכבד למדי, הנהג הוחתם גם על התחייבות בסך 10,000 שקל שלא לחזור על עבירה מסוג זה במשך שלוש שנים.
המקרה האחרון הוא אחד מבין שורה של תלונות נגד נהגי מוניות שמתקבלות במשרד התחבורה מדי שנה. במקרה נוסף שפורסם בתקופה האחרונה, נפסק כי נהג מונית יפצה ב-4,000 שקל זוג עיוורים שהוא סירב להסיע, ובמקרה אחר נקנס נהג ב-7,000 שקל ורישיונו נשלל לשלושה חודשים בגין העלבת נוסעת. אשתקד, נפסק כי נהג מונית ישלם 16,000 שקל לנוסעת עליה צעק ואיים להורידה מהמונית.