לנד רובר דיסקברי 4
לנד רובר, מיצרניות רכבי השטח הבולטות בעולם, מודיעה על שדרוג מכני לצמד ממכוניותיה: דיסקברי 4, מתיחת הפנים שהושקה בשנת 2009 לדור השלישי של רכב השטח רב היכולת, וריינג' רובר ספורט, גרסת הביצועים-יוקרה שלו.
צמד רכבי השטח שחולקים פלטפורמה ומכלולים רבים, יקבלו גרסה מחוזקת של מנוע ה-3.0 ליטר טורבו-דיזל, ששווקה עד עתה עם 245 כ"ס (גם בישראל). מעתה ההספק יעלה ל-256 כ"ס, בעוד שהמומנט נותר ללא שינוי ועומד על 61.1 קג"מ. לנד רובר דיסקברי וריינג' רובר ספורט יקבלו גם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה מבית ZF, שתחליף את תיבת השישה הילוכים הקיימת. לתיבה החדשה בורר חוגה (שהוצג לראשונה ביגואר XF) ואפשרות לתפעול ידני באמצעות מנופים על גלגל ההגה.
תוספת הכוח והתיבה החדשה יאפשרו שיפור לביצועים, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.3 שניות בדיסקברי (9.6 בעבר) ו-8.9 שניות בריינג' ספורט (9.3 בעבר). המהירות המרבית בדיסקברי לא השתנתה, ותעמוד על 180 קמ"ש. בריינג' רובר ספורט היא שופרה קלות, ועלתה מ-193 קמ"ש ל-200 בדיוק. למרות השיפור בביצועים, צמד רכבי השטח יציעו תצרוכת דלק ממוצעת נמוכה מבעבר, עם נתון רשמי של 11.4 ק"מ לליטר בשני כלי הדגמים (לעומת 10.9) ופליטת פחמן דו-חמצני שירדה בדיסקברי מ-244 ל-230 גרם לק"מ בממוצע, ובספורט מ-243 ל-230 גרם.
לנד רובר דיסקברי וריינג' רובר ספורט שודרגו
צילום: מנהל
ריינג' רובר ספורט
מלבד השינויים המכניים, בלנד רובר מספרים גם על שורה של שינויים קוסמטיים קלילים מאוד לעיצוב החיצוני והפנימי, כמו גם תוספות אבזור חדשות. מעבר לכך הריינג' ספורט והדיסקברי לא השתנו, וימשיכו להציע את המבנה הבסיסי שהושק עוד בשנים 2004 (דיסקברי) ו-2005 (ריינג' ספורט).