טעינת רכב חשמלי - לא חייבים להתקשר עם ספק כלשהו
משרד התשתיות פרסם טיוטה מעודכנת של מדיניותו בנוגע לרכב חשמלי, ממנה עולה כי בעלי רכב חשמלי לא יהיו חייבים להתקשר עם ספקית עמדות טעינה בכדי "לתדלק" את מכוניתם. בכך נראה שהוסר אחד המכשולים העיקריים בפני שיווק מגוון של מכוניות חשמליות ונטענות שונות כמו טויוטה פריוס פלאג-אין ושברולט וולט, שאינן משווקות על-ידי בטר פלייס.
ספקית התשתית האמריקנית מציעה התקן הטענה ביתי עם חבילות טעינה קבועות מראש, שמתאימות לדגם הפלואנס Z.E אותו היא תשווק יחד עם חברת קרסו, יבואנית רנו. הודעת משרד התשתיות פירושה שהציבור יוכל להתקין התקן טעינה על-ידי כל חשמלאי מוסמך, ובלבד שההתקן יעמוד בשורה של דרישות סף, בהן ניתוק אוטומטי של הטעינה במקרה של תזוזה או חיבור כבל לא תקני.
דרישה נוספת וחשובה יותר, עשויה להוביל בעתיד לקביעת תעריפי טעינה שונים לכלי רכב, בהשוואה לתעריפי חשמל רגילים. זו מדברת על כך שכל ההתקנים יידרשו להתאים בעתיד לטעינה מנוהלת (בקרת טעינה), שעדיין לא נתמכת על-ידי חברת החשמל אך לכשתיושם, תאפשר למדינה לגבות מס לחשמל תחבורתי.
מלבד זאת, מסמך המדיניות של המשרד מעניק כמה גזרים לקהל המתעניינים ברכב חשמלי: אפשרות למעבר מהיר וקל בין ספקי אנרגיה, זכות להשתמש בעמדות טעינה בשטח ציבורי גם אם בעל הרכב לא מנוי בחברה שהקימה אותן, ואפשרות להטעין את המכונית בלי מנוי קבוע מראש של ספקית אנרגיה כלשהי.