הכנסות המדינה ממסי קניה לרכב זינקו בשנת 2010 ביותר מ-14%
הכנסות המדינה ממסי קניה על כלי רכב חדשים עלו בשנת 2010 ב-14.5% ל-8.6 מיליארד שקל – כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (ג') רשות המסים. מהנתונים עולה כי למרות העלייה בהכנסות, הרכב הממוצע מוסה בשיעור נמוך מבעבר של מעט יותר מ-35,000 שקל, בהשוואה לקרוב ל-39,000 שקל אשתקד. זאת, כחלק מהמעבר של הציבור למכוניות חסכוניות יותר, שהמיסוי עליהן מופחת.
מנתוני רשות המסים עולה כי שיעור המכוניות ה"ירוקות" בישראל, כלומר שרמת הזיהום שלהן על-פי תוכנית המיסוי הירוק עומדת על בין 2 ל-6, עלה מ-32% ל-47% מכלי הרכב. מנגד, שיעור כלי הרכב המזהמים ירד מכ-30% בסוף 2008 לכ-12% בלבד בשנת 2010. יצוין כי לכך אחראית לא רק הבחירה במכונית ידידותית יותר לסביבה מצד הקונים, אלא גם בשינויים שעוברת תעשיית הרכב, המחפשת דרכים להפחית את הזיהום מכלי הרכב בין היתר עקב דרישות האיחוד האירופי.

מרשות המסים נמסר עוד כי שיעור הרכישה של ציי רכב נמצא בירידה, וכי חברות אלה אחראיות ל-51% משוק הרכב הישראלי בשנת 2010, בהשוואה לכ-60% בשנת 2006. לכך תרם השינוי בשווי השימוש, שייקר משמעותית את רכבי החברה. גם בייבוא האישי נרשמה ירידה משמעותית, עם 2,153 מכוניות בלבד שיובאו עצמאית, לעומת 3,225 בשנת 2009 (ירידה של 33%). בראש טבלת המיובאות אישית עומדת ב-2010 מרצדס S קלאס, ש-268 יחידות ממנה יובאו לישראל. מרצדס גם במקום השני עם ה-M קלאס (209 יחידות) לפני להיט 2009 ג'יפ גרנד צ'ירוקי (151 יחידות), טויוטה סיינה (142 יחידות) וב.מ.וו X5, ממנו יובאו 104 כלי רכב.