טויוטה פריוס פלאג-אין
החשמל ממשיך לככב באירועי טרום השקה מקומיים, כאשר אחרי רנו פלואנס Z.E החשמלית, שברולט וולט (ותאומתה אופל אמפרה), מגיע תורה של טויוטה. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, השיקה היום את הפריוס פלאג-אין (Plug-in) שמציגה את הטכנולוגיה אשר לדעת היצרנית היפנית תוביל את שוק החשמל בתחום הרכב בשני העשורים הבאים.
מדובר למעשה בגרסה נטענת של טויוטה פריוס המוכרת, אשר נסמכת על אותה חטיבת כוח היברידית, אך מצוידת במצברי ליתיום-יון במקום ניקל-מטל ומאפשרת טעינה משקע החשמל. בזכות שינויים אלה מסוגלת המכונית לנוע 24 ק"מ באמצעות כוח החשמל, לעומת כשני ק"מ בלבד בדגם הרגיל. את הקילומטרים שיבואו אח"כ תבצע הפריוס הזו כמו מכונית כלאיים רגילה, בסיוע מנוע בנזין שמטעין את המצברים ומניע את הגלגלים.
זמן הטעינה של מצברי המכונית הוא כשעה וחצי בלבד, וצריכת החשמל דורשת זרם של 10 אמפר, עם פאזה אחת (בדומה למכשירי חשמל ביתיים). כך שלמעשה ניתן להטעינה ללא הכנות מיוחדות מהשקע הביתי. בטויוטה מדברים על תצרוכת דלק משולבת של כ-50 ק"מ לליטר.

השאלה הגדולה: חשמלית או כלאיים?
המכונית שהגיעה ארצה מוגדרת עדיין כאב טיפוס, והינה חלק מפרויקט ניסוי גדול של טויוטה לקראת תחילת השיווק באירופה וישראל בראשית 2012. המכונית הגיעה אלינו למטרות הכרות, בחינת התאמה לשוק ותקינה. כאן כמובן מצויה אחת השאלות החשובות בהחדרת הפריוס לשוק המקומי: האם היא תיחשב כמכונית חשמלית או כלאיים?
אם המכונית תוכר על ידי משרד התחבורה כחשמלית, יעמוד מחירה בארץ על כ-170,000 שקל, כ-20,000 יותר מהגרסה הרגילה. אם תיחשב להיברידית, מחירה יעמוד על כ-200,000 שקל לפחות, והמחיר עוד צפוי לעלות כשהטבת המס למכוניות כלאיים תופחת ב-2013. כל זאת לעומת 152,000 שקל לפריוס רגילה.

רן דנאי, מנכ"ל טויוטה ישראל, מעריך כי אם המכונית תאושר כחשמלית, ניתן יהיה למכור בין 200 ל-400 יחידות בישראל. כמו הפריוס הרגילה, גם גרסה זו תזכה לאחריות של חמש שנים למערכת הכלאיים.