שברולט קרוז אקו
שברולט מודיעה על שינויים מכניים לקרוז, המשפחתית הקומפקטית הנמכרת גם בישראל, שיובילו להפחתת תצרוכת הדלק – בינתיים באמריקה ובהמשך השנה גם אצלנו. שברולט קרוז נמכרת בישראל עם מנועי 1.6 ו-1.8 ליטר (124 ו-141 כ"ס בהתאמה), אך באמריקה המנוע העיקרי הוא יחידת 1.4 ליטר עם מגדש טורבו ו-141 כ"ס, לצד מנוע ה-1.8 ליטר שמשווק גם אצלנו. מנוע ה-1.4 ליטר צפוי להצטרף להיצע המקומי בחודשים הקרובים, וימוצב כגרסה הבכירה של הקרוז לצד המנועים הקיימים, כך על-פי דברים שאמר ל'אוטו' ירון גורטלר, סמנכ"ל השיווק והמכירות של UMI, יבואנית שברולט.
גרסת ה-1.4 ליטר של שברולט קרוז תהיה מעתה חסכונית יותר, ותציע נתון תצרוכת דלק בינעירונית של 16.2 ק"מ לליטר – כמעט קילומטר נוסף לכל ליטר של בנזין (שיפור של כ-6%). גרסת ה'אקו' (ECO), המצוידת בצמיגים נמוכי חיכוך ובשיפורים אווירודינמיים, תציג נתון תצרוכת דלק של 16.6 ק"מ לליטר, גם כאן שיפור של כ-6% בהשוואה לעבר. בשידוך לתיבה ידנית, האקו תמשיך להציע נתון של 17.9 ק"מ לליטר, ללא שינוי מבעבר.
יש לציין כי נתונים אלה נקבעו לפי שיטות הבדיקה של הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה (EPA), הנחשבות מחמירות יותר מהתקן האירופי שמוצג במפרטים בישראל. לפי נתוני שברולט בתקן האירופי, שברולט קרוז 1.8 ליטר אוטומטית המשווקת בישראל מציגה תצרוכת דלק בינעירונית של 17.2 ק"מ לליטר, זאת בהשוואה לנתון של 15.3 ק"מ לליטר בתקן האמריקני (כ-11% פחות).