פורד אקספלורר החדשחברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד, מתחילה השבוע בשיווק פורד אקספלורר החדש. רכב הפנאי הגדול יצטרף לפורד אדג' המחודש, שהגיע ארצה לא מכבר. האקספלורר החדש מייצג שינוי דרך קיצוני לעומת קודמו: הוא מבוסס על מרכב אחוד לעומת שלדה נפרדת בעבר, ועל מבנה הנעה קדמית. ובניגוד לקודמו, שהיה מעט מיושן בתפיסה, החדש מתהדר במספר לא מבוטל של עזרי בטיחות וטכנולוגיות חדישות.
האקספלורר החדש יוצע עם מנוע ה-3.5 ליטר שמוכר מהאדג' ושמייצר 290 כ"ס (הספק דומה למנוע ה-4.6 ליטר בדור הקודם). הוא ישווק בארץ עם הנעה קדמית או כפולה, ועם תיבת שישה הילוכים אוטומטית (עם אפשרות לתפעול ידני בגרסאות ההנעה הכפולה). לכפולות ההנעה גם יחס העברה סופי קצר יותר. המהירות המרבית של האקספלורר עומדת על 200 קמ"ש והתאוצה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) עומדת על 9.7 שניות.

אבל הסיפור החשוב הוא האבזור הרב והמחירים התחרותיים. גרסת ההנעה הקדמית של הרכב הגדול בעל שבעת המושבים, תעלה 240,000 שקל. מעליה יוצעו שתי גרסאות הנעה כפולה במחיר של 270,000 או 310,000 שקל ('לימיטד'). שתי האחרונות יצוידו במערכת ה'טריין רספונס' (Terrain Response, תגובת שטח) לשינוי מאפייני ההנעה הכפולה. מערכת זו דומה לזו המוכרת מדגמי לנד רובר, שריד לשיתוף הפעולה בין היצרניות לפני מכירת לנד רובר לטאטא ההודית.
פורד אקספלורר החדש הגיע לישראל: 240,000 שקל
צילום: מנהל
מערכת ניהול ההנעה הכפולה שמקורה בלנד רובר

כל גרסאות האקספלורר יצוידו בשש כריות אוויר, ויציעו באופן מעניין גם חגורות בטיחות מתנפחות. גרסאות ההנעה הכפולה יציעו בנוסף את 'המיי-פורד-טאצ'' (MyFordTouch) ששולטת במערכת הבידור, מידע, אקלים וטלפון גם באמצעות פקודות קוליות. כן יוצעו בקרת אקלים, ריפוד עור, מושבים חשמליים וקירור וחימום למושבים.

גרסת הלימיטד הבכירה תכלול גם בקרת שיוט אקטיבית (הבולמת לשמירת מרחק מהרכב לפנים), מערכת להתראה על רכב בשטח מת, מערכת חניה אוטומטית וגג זכוכית. בקיצור מדובר בגרסה עמוסת אבזור. בדלק מוטורס רואים ברכב כלי אסטרטגי להתפתחות מותג פורד בעתיד, אך נראה שממש כמו באדג', הם יסבלו בתחילת הדרך מבעיות אספקה בשל הביקוש הרב באמריקה.