טויוטה קורולה. לא הייתה תקלה בהיגוי
את החשד מפרסמים ברעש גדול, את הזיכוי מבצעים בלי לספר לאף אחד. ה-NHTSA, הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים, סגרה את תיק החקירה שנפתח נגד טויוטה בגין חשד לכשל במערכת ההיגוי של הקורולה. התיק נסגר עוד ב-4 במאי, אלא שבניגוד לפרסומים עם תחילת החקירה, ב-NHTSA לא מצאו לנכון לפרסם את דבר הזיכוי.
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי לאחר שנבדק חשד לכשל במנגנון ההיגוי החשמלי של טויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר באמריקה, החליטו מהנדסי ה-NHTSA כי לא היה כל כשל בטיחותי במנגנון. מדובר בזיכוי שבכירי טויוטה ייחלו לו, לאחר שנתיים עמוסות בקריאות לתיקון וסקנדלים במערכת הפוליטית האמריקנית, שמיהרה לצלוב את היצרנית לעיני התקשורת.
הפרשיות החלו בשנת 2009, אז הכריזה טויוטה על קריאה לתיקון של מיליוני כלי רכב, בחשד לכך שמכוניותיה האיצו בניגוד לרצון הנהג ולא ניתן היה לעצור אותן. בדיקה מדוקדקת שביצעה ה-NHTSA יחד עם מהנדסי נאסא, קבעה כי המצערת האלקטרונית של טויוטה הייתה תקינה, ולא גרמה לתאונות שהובילו לפרסום הקריאה לתיקון. יתרה מכך, הבדיקה העלתה כי במקרים רבים הנהגים שנפגעו כלל לא ניסו לבלום את הרכב טרם התאונה.
למרות הזיכוי החלקי בפרשה, טויוטה עדיין עומדת בפני תביעות בעקבות הפרשה. בבתי המשפט עומדות תביעות נזיקין של נהגים שטוענים כי נפגעו בגלל התקלה, ולמרות שכבר ניצחה באחד המשפטים, לטויוטה עדיין יש כמה משוכות לעבור בדרך לסיום מוחלט של הפרשה.