ניסאן ג'וק. סליחה, טעות
זה מה שעושה חרדת התביעות האמריקנית: ניסאן הודיעה כי תציע לקנות חזרה מכוניות ממי שנפגע מטעות דפוס בחלק מפרסומיה. הטעות, שהופיעה בפרסומת של ניסאן ג'וק, נוגעת לגודל מיכל הדלק: בפרסום לגרסאות ה-4X4 של הרכב, הופיע נפח מיכל דלק של 50 ליטר, זהה לדגמי ההנעה הקדמית, למרות שבפועל הנפח בהן עומד על 45 ליטר בלבד. טעות הדפוס הזו הביאה לכך שניסאן שלחה מכתב התנצלות לבעלי גרסת ה-4X4, בצירוף המחאה על-סך 400 דולר (1,400 שקל).
ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי לקוחות שלא יהיו מרוצים מהפיצוי, שנראה במונחים של שירות הלקוחות הישראלי כנדיב במיוחד, יוכלו אפילו להחזיר את הג'וק שלהם לידי ניסאן. במקרה זה הם יקבלו את מלוא ערכו פחות ירידת ערך, או יוכלו לקבל סכום דומה כזיכוי לקניית ניסאן אחרת.
במכתב שנשלח ללקוחות כותב קווין מרטין, ראש מחלקת שביעות הרצון של לקוחות ניסאן, את הדברים הבאים: "רכבך יוצר בצורה נכונה וכפי שתוכנן. ניסאן מתנצלת בכנות על הטעות ומעוניינת להדגים עד כמה חשובה עבורה שביעות רצונך". מרטין מוסיף וכותב כי הוא מקווה שהפעולה תחזק את אמון הלקוחות במוצר, וכי "למרות שנפח מיכל הדלק אולי לא היווה שיקול לרכישת הרכב, ניסאן מצטערת מאוד על הטעות".
לפי פרסומי היצרנית, כ-4,000 יחידות של ניסאן ג'וק נמכרו בארה"ב עם מערכת ההנעה הכפולה, לה מיכל דלק מוקטן, לצד עוד כ-9,000 יחידות של ההנעה הקדמית. מכאן שעלות הקמפיין, אם כל הלקוחות יבחרו לפדות את ההמחאה שנשלחה אליהם, עומדת על כ-1.6 מיליון דולר, או כ-5.6 מיליון שקלים.