אופל זפירה החדש. שבעה מושבים ועיצוב מודרני יותר
אופל מפרסמת תמונות רשמיות ראשונות של הזפירה החדש, דור שלישי למיניוואן הקומפקטי ששווק בישראל במשך כשלוש שנים בראשית שנות ה-2000. שבע שנים אחרי שהשיווק הופסק, הדור השלישי צפוי להגיע לכאן כחלק עיקרי מתוכנית החדירה המחודשת של אופל לשוק הישראלי. מחברת שלמה, יבואנית אופל החדשה לישראל, נמסר ל'אוטו' כי הזפירה החדש ישווק אצלנו במקביל לתחילת השיווק באירופה, כלומר בחודשים ינואר-פברואר 2012. גרסת ההשקה תהיה ככל הנראה עם מנוע הטורבו-בנזין החדש יחסית, בנפח 1.4 ליטר ועם 120 או 140 כ"ס, בשני המקרים בשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית.
הדור החדש גדול משמעותית מקודמו, עם ממד אורך של 466 ס"מ (19 יותר מבעבר). בסיס הגלגלים צמח בשישה ס"מ ל-276, כל זאת לטובת מרווח נדיב יותר לנוסעים. כמו בשני הדורות הקודמים, גם הפעם הזפירה יציע שבעה מושבים (2+3+2), כאשר השורה השלישית מתקפלת ליצירת משטח הטענה שטוח (ונפח של 710 ליטר, 65 יותר מבדור הקודם). לראשונה בזפירה, הספסל המרכזי פוצל לשלושה מושבים נפרדים, כמו ברנו סניק. אלו יהיו ניתנים לכוונון, ויוצעו בשתי גרסאות – רגילה ומהודרת – שיובדלו במושב מרכזי שהופך למשענת יד לשני המושבים הנותרים ומושב המתכוונן למרחק גדול יותר. חידוש נוסף בזפירה (שגם הוא קיים בסניק למשל), הוא תא אחסון מרכזי בין המושבים הקדמיים, שנע על מסילה אורכית.
מבחינת עיצוב, הזפירה החדש מאמץ כמעט ללא שינויים את עיצוב רכב התצוגה מתערוכת ז'נבה, מה שאומר כי יש לו קווים מפוסלים ומודרניים יותר מבעבר. גם צמד ה"בומרנגים" בחרטום, כפי שמכנה אותם אופל, נותרו בעינם. תא הנוסעים, שתמונה אחת בלבד שלו פורסמה, מציג קונסולה קדמית המזכירה את שפת העיצוב המודרנית של היצרנית, בדומה לזו שפגשנו בדגמים כמו אופל אינסיגניה ואופל אסטרה.
אופל זפירה החדש: בישראל בראשית 2012
צילום: מנהל
הקשר לדגמי אופל אחרים לא נגמר כאן, כשביצרנית מציינים כי מערך המתלים משלב מלפנים את מתלי האינסיגניה עם המתלה האחורי הקומפקטי של האסטרה מאחור. בכל ארבעת הגלגלים יהיו מתלים מתכווננים, עם שלושה מצבי כיול לבחירה: רגיל (מצב אוטומטי), נוחות וספורט.
היצע המנועים בהשקה, מלבד מנוע ה-1.4 טורבו, יכלול גם גרסאות טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר. אלו יציעו הספק של 110, 130 או 165 כ"ס, ואופל לא מציינת אם יוצעו עם תיבה אוטומטית. בכל מקרה, המיסוי הירוק המפלה דגמי דיזל בהשוואה למנועי בנזין, צפוי להביא לכך שגרסאות ה-CDTI של הזפירה לא יוצעו כאן. לאחר ההשקה, אופל מבטיחה גרסאות נוספות, בהן דגם ספורטיבי שיישא כמו בעבר את השם OPC. פרטים טכניים לגבי דגם זה, שיוצע עם מנוע חדש, לא פורסמו.
מאופל נמסר עוד כי הזפירה החדש יוצע עם שלל אבזרי נוחות ובטיחות, חלקם בתוספת תשלום. אלו יכללו מנשא אופניים מובנה בפגוש האחורי (בדומה לזה שהופיע לראשונה באופל קורסה), גג זכוכית פנורמי, בקרת שיוט מונחית רדאר ששומרת מרחק מהרכב מלפנים וגם בולמת כדי להימנע מפגיעה בו ומערכת לסיוע בחנייה. כן יוצעו מצלמה קדמית שקוראת תמרורים ומציגה אותם בלוח המחוונים, מערכת לאזהרה מפני סטייה מנתיב ונגד פגיעה ברכב הנוסע בשטח מת, תאורה מתכווננת אוטומטית למניעת סינוור נהגים אחרים והתראה מפני אי-שמירת מרחק.
אופל זפירה החדש: בישראל בראשית 2012
צילום: מנהל
אופל לא מפרסמת בשלב זה את מחירי הזפירה החדש, אשר ייוצר במפעלה בגרמניה לצד הדור הקודם (אותו תשווק היצרנית כאלטרנטיבה פשוטה וזולה). בישראל, כדי להיות תחרותי מול מאזדה 5 ודומיו, מחירו ההתחלתי יצטרך לנוע סביב 157,500 שקל.